معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تعدیل تدریجی مدارس سمپاد با هدف ارتقا کیفیت/تعداد کنونی این مدارس خارج از استاندارد است

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون حدود 144 هزار دانش آموز در مراکز استعدادهای درخشان کشور مشغول به تحصيل هستند، گفت‌: برای رسیدگی بهتر به این مدارس باید روند تعدیل تدریجی انجام شود.

محمد نستوه معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند افزایش بیش از حد مدارس سمپاد اظهار کرد: اکنون حدود 144 هزار دانش آموز در مراکز استعدادهای درخشان کشور مشغول به تحصيل هستند که بیش از حد نیاز کشور است.

وی گفت: تعداد مراکز استعدادهای درخشان کشور 672 مرکز آموزشی در دوره اول و دوم متوسطه است و این تعداد باید با یک روند تدریجی تعدیل و کوچک گردد.

وی با بیان اینکه اين مراکز علاوه بر آموزش دروس عمومی، برنامه‌های محتوايی، توسعه‌اي و پژوهشی دارند، ادامه داد: 2 روش برای شناسايی استعدادهای درخشان وجود دارد که در روش نخست دانش آموزان با استعداد در محيط طبيعی مدرسه شناسايی می‌شوند و در روش دوم، دانش آموزان با استعداد در محيط‌هاي پرورشي خاص مانند مدارس تيزهوشان و از طريق آزمون يا مصاحبه، گزينش و انتخاب خواهند شد که بيشترين استعدادها از اين طريق شناسايی می‌شوند.

وی افزود: آنچه مسلم است برای افزایش کیفیت آموزشی در این مدارس باید از رشد کمی آن جلوگیری شود موضوعی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: به طور کلی سياست سازمان ملي پرورش استعدادهاب درخشان تعديل در پذيرش يا به عبارتی منطقی کردن پذيرش در حد استاندارد يعنی حداکثر عدد 2.28 درصد است که در این صورت به ازای هر يک هزار دانش آموز پايه‌های مختلف ابتدايی، حداکثر پذيرش بالاترين نمرات آزمون، 23 نفر است.

وی تاکید کرد‌: البته این روند به صورت کاملا تدریجی و کارشناسی شده انجام خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار