پایگاه صهیونیستی دبکا‌فایل مدعی شد ایران تلاش می‌کند از موشکهای دوربرد حزب‌الله برای کمک به دولتهای سوریه و عراق بهره ببرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی دبکا‌فایل؛ این نشریه صهیونیستی در گزارشی مدعی شد ایران قصد دارد از موشکهای دوربرد حزب‌الله برای کمک به دولت "بشار اسد" در سوریه و عقب راندن داعش از شهرهای مهم عراق شامل بغداد و کربلا استفاده کند.

در ادامه این گزارش به سخنان اخیر "سید حسن نصرالله،" دبیر کل حزب‌الله اشاره شده است که گفته بود این گروه 80 هزار موشک دوربرد در اختیار دارد. دبکافایل مدعی شد ایران به قصد دارد هزار موشک دوربرد حزب‌الله را در اختیار خود درآورد. احتمالا این موشکها از پایگاههای داخل لبنان به سمت مواضعی در سوریه و عراق ارسال می‌شود. ایران هنوز این برنامه را تایید نکرده است؛ اما این کشور پهپادهای جاسوسی در اختیار دارد که به راحتی قادر به پرواز برفراز مناطق جنگی سوریه و عراق هستند و مواضع تروریستهای داعش و مخالفان دولت "اسد" را شناسایی می‌کنند.

موشک‌های ایرانی فجر5 دارای برد 400 تا 600 کیلومتر، زلزال 2 برد 500 کیلومتر، فاتح 110 برد 800 کیلومتر و شاهین2 برد 800 تا 900 کیلومتر هستند. ایران می‌تواند با این موشک‌ها از فواصل چند صد کیلومتری مواضع تروریستها را هدف قرار دهد. باتوجه به پیشروی داعش در شهرهای مهم سوریه و عراق، دخالت نظامی ایران در نبردهای مسلحانه این دو کشور دور از ذهن نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار