وزیر آب، انرژی و تاسیسات زیربنایی رژیم صهیونیستی مدعی شد توافق هسته‌ای با ایران تهدیدی جدی برای امنیت جهان خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛ "یووال اشتاینیتز،" وزیر آب، انرژی و تاسیسات زیربنایی رژیم صهیونیستی، در‌آستانه اتمام مهلت تعیین شده برای امضای توافق جامع هسته‌ای با ایران مدعی شد: همکاریهای نزدیک و دوستانه اسرائیل و آمریکا مانند گذشته به قوت خود باقی است. هرچند اختلاف نظراتی با دوستان آمریکایی داریم؛ همکاری و تبادل نظر ما درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه دارد. تل‌آویو معتقد است امضای توافق جامع با ایران امنیت جهانی را با تهدید جدی مواجه می‌کند و واشینگتن نیز به این نظر احترام می گذارد.

"اشتاینیتز" در سخنرانی مجمع کمیته آمریکایی‌های یهودی مدعی شد: حدود یک دهه است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاههای هسته‌ای ایران بازدید می‌کنند و هنوز این کشور یک تهدید هسته‌ای بزرگ در جهان به حساب می‌آید.  وی با لحنی کنایه‌آمیز ادامه داد: حتما انتظار دارید ایران به یک هلند جدید تبدیل شود.

سخن این وزیر صهیونیست به وجود پایگاههای هسته‌ای گسترده در هلند اشاره دارد؛ اما این کشور اروپایی متهم به تهدید هسته‌ای، تلاش برای ساخت سلاح اتمی و نقض‌کننده پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای – ان‌پی‌تی – نیست.

وی در ادامه ادعایش گفت: چه تضمینی وجود دارد ایران با دسترسی آسان به دانش هسته‌ای طرحی در جهت حمله به اسرائیل اجرا نکند؟ ایران با پیگیری روند فعلی می‌تواند تا 12 سال آینده به یکی از تهدیدات اصلی در جامعه بین‌الملل تبدیل شود. با سابقه‌ای که در علوم فلسفه و منطق دارم به شما اطمینان می‌دهم، این راه درستی برای حل موضوع هسته‌ای ایران نیست. آینده امنیت اسرائیل و جامعه جهانی به همین توافق بستگی دارد و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

پس از امضای تفاهمنامه لوزان میان ایران و آمریکا، دو طرف متعهد شدند تا پایان ماه ژوئن (اوایل تیر) به یک توافق جامع هسته‌ای دست یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوريا
۲۳:۱۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
خدايا مگه ما با اينا پدركشتگي داريم؟
بابا ولمون كنين ديگه
اين همه كشور تو دنيا هست گير دادن به ايران
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
می دانید چرا اسراییل اینقدر از ایران واهمه دارد چون کشوریست اشغالگر ومتجاوز امروز هسته ای فردا یه چیز دیگر خودتان خسته نشدید مردم دنیا کم کم می فهمند ماهیت اسراییل جعلیست انشاا...
آخرین اخبار