یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار احضار رئیس سابق موساد و رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به دلیل تمرد از دستور نتانیاهو برای حمله به ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: نماینده پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی احضار" اشکنازی" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ، و "داگان، "رئیس سابق موساد را به سبب اظهاراتشان درباره ایران خواستار شد. 

جروزالم پست افزود: "یینون ماگال،" یکی از اعضای کنست اسرائیل، روز دوشنبه اعلام کرد مئیر داگان و گابی اشکنازی باید در کنست درباره اظهاراتشان در کنفرانس جروزالم پست، توضیح دهند. 

روز یکشنبه "کارولین گلیک،"ستون نویس روزنامه جروزالم پست، داگان و اشکنازی را متهم کرد که از دستورات "بنیامین نتانیاهو" در سال 2010  برای حمله به ایران سرباز زده اند. 

گلیک گفته است: براساس یک گزارش از برنامه های خبری اسرائیل" یو وی د ا"، دریافته ایم که دو نفر از مقامات اسرائیلی در این کنفرانس دستوراتی درباره آماده شدن برای حمله فوری و برق آسا به تاسیسات نظامی ایران دریافت کرده بودند و آنها از انجام این دستور سرباز زدند. 

دوگان در پاسخ به این اظهارات گفت:" این دستور غیرقانونی بود."

 گلیک گفت: "ولی این دستور از طریق کابینه امنیتی ارائه شده بود. "

داگان در پاسخ اظهار داشت: "شما آنجا نبودید، ما نمی دانیم که در آنجا چه اتفاقی افتاد". 

اشکنازی گفت: "هرگز تصمیمی برای حمله به ایران گرفته نشد و این که او فکر نمی کند که انجام چنین کاری عقلانی بود. "

وی در ادامه اتهامات گلیک را احمقانه توصیف کرد و گفت که هدف او اهانت است و این که اگر مقامات سیاسی دستور این حمله را داده بودند، ارتش نمی توانست از این کار خودداری کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار