وزیر امور خارجه عراق قبل از ترک بغداد به مقصد پکن گفت:« عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش تنها به ائتلاف بین المللی اکتفا نخواهد کرد.»

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری عراق، واع، از بغداد، ابراهیم جعفری که برای دیدار رسمی از چین، بغداد را به مقصد پکن ترک کرده است، قبل از ترک فرودگاه بین المللی بغداد به خبرنگاران گفت:« عراق با همه کشورهایی که از نبرد مشروع بغداد علیه تروریست های داعش حمایت کرده اند تعامل می کند... مردم عراق در تداوم نبرد با اوباش داعش مصمم هستند در نتیجه محافل بین المللی باید به وظیفه خود در حمایت از عراق آشنا باشند زیرا عراق با گروهی در نبرد است که نیروی انسانیش را اتباع 62 کشور جهان تامین کرده است.»

جعفری افزود:« در روابط میان عراق و چین تنشی وجود نداشته و ندارد، چین از جمله کشورهایی است که بدون آنکه به ائتلاف بین المللی بپیوندد از آمادگی خود برای کمک به عراق خبر داد.»

وزیر امور خارجه عراق درباره اهمیت سفر به چین گفت:« در این سفر با مقامات کشوری گفتگو می کنیم که ابرقدرت و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است. کشوری که در حوزه صنعت، تجارت، نظامی و امنیتی و حتی در بخش تمدن و تاریخ جایگاهی در جهان دارد.»

این مقام ادامه داد:« عراق خود را در مرز ائتلاف بین المللی محصور نمی کند بلکه از هر طرحی برای کمک به بغداد استقبال می کند اگر چه این طرح از جانب کشورهای خارج از ائتلاف بین المللی ارائه شود... ما در حوزه مبارزه با تروریسم آماده ایم تا با چین تعامل داشته باشیم همان گونه که در این زمینه با ایران تعامل داریم... از فرصت سفر به چین استفاده می کنیم و از این تریبون از جهان می خواهیم در جنگ علیه تروریسم در کنار عراق باشند.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار