نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود یک سوم حساسیت‌های پوستی در سنین مختلف، ناشی از نوع تغذیه و مصرف تنقلات است و این موضوع ارتباط خاصی با جنسیت ندارد.

سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران افزود: گرده گیاهان، پوشاک و پوشیدنی  ها ، مواد غذایی، تنقلات، فلزات و مواد شیمیایی، حشرات و برخی از عوامل دیگر محیطی، نقش عمده ای در بروز حساسیت‌های پوستی دارند. 

وی با اشاره به اینکه در بین عوامل حساسیت‌ زا عوامل تغذیه ای نقش پررنگی دارند، تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود یک سوم حساسیت‌های پوستی در سنین مختلف، ناشی از نوع تغذیه و مصرف تنقلات است و این موضوع ارتباط خاصی با جنسیت ندارد. 

کامیاب گفت: غذاهای دریایی، گوجه‌فرنگی، بادمجان و موادی که در تهیه آنها از رنگ های مصنوعی استفاده شده است، از جمله مهمترین مواد غذایی هستند که موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شوند. 

وی یادآور شد: برای تشخیص ماده غذایی که موجب حساسیت‌ می‌شود، بهتر است چند روز و حتی چند هفته از خوردن ماده‌ای که احساس می شود به آن حساسیت داریم پرهیز شود تا اینکه اثر آن را مشاهده کنیم. 

کامیاب افزود: بسیاری از کودکان نیز به دلیل مصرف بیش از اندازه انواع تنقلات و خوراکی‌ها دچار حساسیت پوستی می‌شوند که در این افراد نیز باید ماده اصلی بروز حساسیت را تشخیص و از مصرف آن تا حد امکان پرهیز کرد.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.