سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشینگتن اذعان کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر مسئله ایران اختلاف دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در واشینگتن گفت آمریکا در مورد ایران با اسرائیل اختلاف دارد.

"مایکل اورن " در گفتگو با شبکه "ام اس ان بی سی"، درباره کتابش با عنوان: همپیمان که به روابط آمریکا و اسرائیل مربوط می شود، توضیح داد.

مجری با اشاره به بخش هایی از کتاب این سفیر سابق درباره اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران پرسید: چرا باید اسرائیل در مورد سیاست خارجی آمریکا حق وتو داشته باشد؟

مایکل اورن گفت: ما در مورد سیاست های آمریکا حق وتو نداریم؛ اما اسرائیل یک همپیمان نزدیک و حیاتی برای آمریکا است.

وی افزود:  در این کتاب به اشتباهاتی که اسرائیل مرتکب شد اشاره می شود، به اشتباهاتی که من شخصا به عنوان سفیر اسرائیل مرتکب شده بودم، اشاره می شود؛ اما در عین حال اشاره می کند که دولت اوباما نیز سیاست های خود را در قبال اسرائیل تغییر داد. دولت آمریکا دو اصل اساسی را در این روابط تغییر داد.

وی گفت: آمریکا در مورد سیاست‌های خاورمیانه موضع خود را اعلام نمی‌کند؛ مگر اینکه پیش از اعلام موضع، اسرائیل مطلع باشد و نظر خود را بیان کند.

وی ادامه داد: مطلب دیگر این است که اگر آمریکا و اسرائیل در مورد مسائلی مثل شهرک سازی اختلاف دارند و تلاش می‌کنند این اختلافات را پشت درهای بسته مخفی نگهدارند تا دشمنان ندانند که آمریکا و اسرائیل اختلاف دارند! دولت اوباما این دو اصل را زیر پا گذاشت. همه اشتباه کردند اما سیاست دولت آمریکا هم تغییر کرد.

مایکل اورن در ادامه اعلام کرد: این کتاب اکنون منتشر شده است که فقط چند روز تا امضای احتمالی توافقنامه با ایران باقی مانده است؛ علت این است که آنچه برای اسرائیل مهم است امنیت آینده‌اش و شاید بقای آن باشد.

اورن در چنین موضوعی است که اسرائیل انتظار دارد تا همپیمان نزدیکش با او مشورت کند. روشن است که ما در مورد ایران اختلاف نظر داریم. شما گفتید که رئیس جمهور آمریکا معتقد است دولت ایران یک دولت معقول است که می تواند یک بازیگر معقول منطقه ای باشد، ولی از دیدگاه اسرائیل این گونه نیست.

 سفیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود: روابط امنیتی اسرائیل و آمریکا در دوره باراک اوباما روابطی عالی بود. هرکسی این مسئله را تائید می کند. اختلافاتی که بین آمریکا و اسرائیل پدید آمد روی موضوعات دیپلماتیک بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار