"بن سسف" سناتور جمهوری خواه، مخالفت خود با برداشته شدن تحریم‌های ایران در سازمان ملل اعلام کرد.

مخالفت سناتور آمريکايی با لغو تحريم‌های سازمان ملل عليه ايرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "بن سس، "سناتور آمریکایی، با اعلام مخالفت خود با برداشته شدن تحریم های ایران در سازمان ملل متحد گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نمی تواند اجازه دهد شورای امنیت سازمان ملل متحد بدون بازگشت مجدد، تحریم های ایران در سازمان ملل را کاهش دهد.

 سناتور ساسه در نامه‌ای به اوباما که در پایگاه اینترنتی این سناتور آمریکایی منتشر شده است از دولت خواست اطمینان دهد تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران کاهش نخواهد یافت، مگر آنکه پروسه بازگشت خودکار تثبیت شده باشد و بار مسئولیت اثبات ( پایبندی به تعهدات ) بر دوش تهران نهاده شده باشد. 

ساسه پس از ارسال این نامه برای اوباما مدعی شد:" دست نیافتن به موافقتنامه بهتر از یک موافقتنامه بد است زیرا آمریکایی ها نمی توانند اجازه دهند ویرانگرترین تسلیحات جهان به دست بزرگ ترین حامی تروریسم در جهان بیفتد. "

سناتور ساسه در نامه خود نوشته است: در حالی که اعضای کنگره در انتظار بررسی دقیق مفاد موافقتنامه هسته ای با ایران در چارچوب لایحه بررسی هرگونه موافقتنامه با این کشور هستند، من این نامه را نوشته ام تا نگرانی خود را درمورد مفادی اعلام کنم که براساس آن تحریم های موجود شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران ممکن است متعاقب چنین موافقتنامه ای لغو شود.

کاملا ضروری است هرگونه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص لغو تحریم ها علیه ایران شامل ساز و کاری محکم برای بازگشت سریع تحریم ها به وضع قبلی در صورت عدم پایبندی کامل و قابل راستی آزمایی ایران به تعهدات خود باشد. 

وی در ادامه مدعی شد:" بدون یک فشار واقعی ، ایران به احتمال زیاد روند دروغگویی و فریبکاری را در مورد برنامه تسلیحات هسته ای خود ادامه خواهد داد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار