وزارت کشور عربستان سعودی پس از اعلام هویت عامل عملیات انتحاری در ریاض، از فعالیت‌های اینترنتی این عامل انتحاری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، عامل عملیات انتحاری در ریاض پایتخت عربستان از طریق شبکه های اجتماعی در اینترنت جذب گروهک های تندرو شده بود.

"صفا الضاحی،" گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت: «وزارت کشور عربستان سعودی هویت عامل عملیات انتحاری به یک ایست بازرسی در خیابان الحائر در ریاض را اعلام کرده است. در این انفجار افزون بر فرد مهاجم دو نیروی امنیتی زخمی شده اند.»

این شبکه با انتشار تصویری از فرد مهاجم به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد نام وی "عبدالله فهد عبدالله الرشید" تبعه همین کشور و 18 ساله بوده و هیچ گاه سفر خارجی نداشته است.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده وی سرهنگ ابراهیم سفیان افسر وابسته به نیروهای وزارت کشور را که دائی اش بوده در منزلش کشته سپس خودروی وی را ربوده است تا در ایست بازرسی مذکور عملیات تروریستی، عملیات انتحاری انجام دهد. این شبکه پس از پخش اظهارات "منصور الترکی،" سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی در این خصوص گفت: «فرد مهاجم در دستگاههای امنیتی سوابقی نداشته است. عبدالله فهد عبدالله الرشید در اینترنت فعالیت هایی داشته است. »

العربیه بدون ذکر نام گروهک تروریستی داعش و با نشان دادن تصاویری از اعضای آن افزود: «به نظر می رسد او به وسیله شبکه های اجتماعی وابسته به گروههای افراطی که در زمینه جذب نیرو فعالیت دارند جذب شده است.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار