صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد یونان از فهرست بدهکاران بدقول خارج شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ دولت یونان با پذیرفتن شروط وام‌دهندگان خارجی، کار بازپرداخت وام به صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا را ازسر گرفته است. همین موضوع موجب شد یونان دیگر در فهرست بدهکاران بدقول صندوق بین‌المللی پول قرار نداشته باشد.

یک منبع نزدیک به وزارت دارایی یونان اعلام کرد این کشور روز گذشته پرداخت 4.2 هزار میلیون یورو بدهی را به بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول آغاز کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اتحادیه اروپا با ارائه 7.16 میلیارد یورو ضمانت بانکی به یونان موافقت کرد؛ اما برای آن شروط خاصی از جمله افزایش حجم مالیات و اصلاح حقوق مستمری بگیران تعیین کرد.

بانک مرکزی اروپا هم اعلام کرد اقساط وام‌های ارائه شده به یونان در حال پرداخت هستند. این بانک پس از همکاری نمایندگان پارلمان یونان و رای مثبت آنها به اعمال سیاست‌های اقتصادی، بسته حمایتی جدیدی را به آتن اختصاص داد. اتحادیه اروپا نیز به یونان 3 ماه دیگر زمان داد تا بدهی‌های معوقه خود را به بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول تسویه کند.

"کریستین لاگارد،" رئیس صندوق بین‌المللی پول، پیش از این اعلام کرد شرط اصلی برای آنکه طرح حمایت مالی از یونان موفق باشد این است که بدهی‌های این کشور دوباره قسط بندی شود تا آتن از توان لازم برای پرداخت آن برخوردار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار