ستاره اسکندری در نشست خبری نمایش «سعادت لرزان» نسبت به وضعیت بد تئاتر ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری نمایش «سعادت لرزان» با حضور ستاره اسکندری، محسن علیخانی کارگردان، پونه عبد‌الکریم‌زاده،‌ فهیمه امن‌زاده بازیگر در تماشاخانه باران برگزار شد.

محسن علیخانی کارگردان نمایش «سعادت لرزان» در این نشست عنوان کرد:نمایشنامه‌های علیرضا نادری همیشه جنبه‌های نانوشته و پنهان دارد و الان وقتش بود که دوباره نمایش «سعادت لرزان» اجرا شود چراکه «سعادت لرزان» بخشی از شرایط اجتماعی جامعه‌ی ما است.

وی ادامه داد: همت گروه بود که بتوانیم در این فرصت کم این نمایش را اجرا کنیم اما بنای کارمان را به خلاقیت گذاشتیم.

علیخانی تصریح کرد: نگاه کارگردانی قابل توصیف نیست چرا‌که کارگردانی در حین کار اثباتش خیلی سخت است.

وی با مقایسه نمایش «سعادت لرزان» سال‌ 79 با سال 94 اظهار داشت:«سعادت لرزان» سال 94 نگاهش جهان شمول‌تر است و قشرهای مختلفی را شامل می‌شود و انسان‌های بیشتری را می‌توان دید اما این نمایش در سال 79 جزئیات بیشتری داشت و شخصیت‌پردازی نمایش در سال 94  با سال 79 تفاوت بسیاری دارد.

علیخانی عنوان کرد: تئاتر برای پخته شدن نیاز به زمان دارد و زیربنای شخصیتی نمایش نسبت سال 79 خیلی فرق کرده اما با وجود آنکه مدت زمان تمرین‌ها کم بوده اما قبل از اجرا از لحاظ میران سن، زاویه دید، ‌موسیقی مهندسی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف من از اجرای این نمایش بوجود آوردن خلاقیت بین خودم و عوامل گروه است چرا‌که همین خلاقیت در همه‌ی مسائل اجرا و سر‌زندگی تأثیر زیادی دارد.

علیخانی در خصوص 15 سالی که از تئاتر دور بوده اظهار داشت: من حال دانشجوی مقطع دکتری در سوربن فرانسه هستم و بخشی از این سالها مشغول تحصیل بودم اما در سال 91 هم کار مستندی را در خصوص وضعیت سرطان شروع کردم و با وجود محدودیت‌ها مستندی 50 دقیقه‌ای تحت عنوان چنگال تولید شد و این کار فقط یک بار در خانه هنرمندان اکران شد.

در ادامه نشست ستاره اسکندری بازیگر نمایش «سعادت لرزان» عنوان کرد:از 15 خرداد تمرین‌ها را به صورت فردی یا دو نفره شروع کریم اما به صورت جمعی وقت کمی را برای تمرین داشتیم البته سعی کردیم در زمان کوتاه به پختگی برسیم.

وی نقدی به عملکرد رسانه‌ها داشت و گفت: من نقدی دارم به اینکه چرا مطبوعات نسبت به وضعیت امروز تئاتر مدیریت آن نقدی نمی‌کنند.

اسکندری افزود: در شرایطی که ما قانون و مصوبه‌ی نداریم خیلی سلیقه‌ای و حس ما را حذف می‌کنند و این غلط‌ ترین اتفاق تئاتر است.

وی اظهار داشت:هنرمند نیازمند خصوصی شدن تئاتر است و تئاتر خصوصی بهترین راهکار است اما همچین حمایتی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.

اسکندری بیان کرد:هنرمندان خودشان با درآمد شخصی کار می‌کنند و حمایت نمی‌شوند اینطور تئاتر بی‌رمق شده هیچ‌کس تاکنون از ما نپرسیده چرا دوره‌ی جماعتی با سمت رفتند همه‌ی اتفاقات امروز ریشه در سالهای گذشته دارد.

وی بیان کرد:آنقدر در مورد نمایش عاشقانه‌های نا‌آرام و تالار وحدت بحث شد که متأسفانه موضوع اصلی گم شده در نهایت هم هنرمند مقابل هنرمند قرار گرفت و مسئولان کنار کشیدند.

اسکندری خاطرنشان کرد:اصناف ما مثل خانه سنیما و خانه تئاتر ما را به بیمه و نیازهای کوچک محدود کردند که یادمان رفت کجا هستیم؟ 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار