دولت فرانسه از تصمیم جدید خود برای اعزام نیروهای پلیس این کشور به‌منظور تأمین امنیت گذرگاه میان انگلیس و فرانسه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی‌تی‌وی، دولت فرانسه قصد دارد تعداد بیشتری از نیروهای پلیس خود را برای حفاظت از «اُروتونل» به شهر "کاله(Calais)" اعزام کند.

"برنارد کازنو،" وزیر امور خارجه فرانسه، اخیراً از تصمیم جدید دولت برای اعزام 120 نیروی پلیس این کشور به‌منظور تأمین امنیت گذرگاه فرانسه و انگلیس خبر داد.

اظهارنظر کازنو پس از آن صورت می‌گیرد که چندی پیش رسانه‌های فرانسه و انگلیس اقدام به انتشار نامه‌ای منتسب به وی کرده بودند که در آن از اهمال مقامات شرکت اُروتونل در حفاظت از گذرگاه موسوم به "تونل کانال" انتقاد شده بود.

در این نامه آمده است: "بر اساس تحقیقات انجام شده، گروه اُروتونل همه تلاش خود را، متناسب با بحران فزایندۀ مهاجرت، برای حفاظت از این گذرگاه به کار نبسته است."

اروتونل، شرکت حمل‌ونقل ریلی فرانسوی است، که به‌عنوان متصدی امور مربوط به "تونل مانش" یا تونل‌کانال میان دو کشور فرانسه و انگلیس فعالیت می‌کند. سهام این شرکت در بازار بورس لندن و بورس یورونکست پاریس معامله می‌شود.

تونل 52 کیلومتری مانش که بندر کاله‌ی فرانسه را به شهرک فولکستون انگلیس متصل می‌کند در حدود 40 متری زیر کف دریا ساخته شده است.

مخارج این تونل که بزرگترین پروژه عمرانی اروپا است، 6 میلیارد پوند (متجاوز از 10 میلیارد دلار) برآورد شده ‌است. این تونل دارای دو خط رفت و برگشت برای قطارهای حمل اتومبیل و مسافر است. قطر هر کانال 7.6 متر و دارای لوله‌های تهویه و نجات مصدومین احتمالی است. عبور قطارها از تونل مانش 20 دقیقه طول می‌کشد. با اجرای این پروژه، زمان مسافرت از پاریس به لندن و برعکس 3 ساعت کاهش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار