نیویورک تایمز با انتشار سندی مدعی شد آژانس امنیت ملی آمریکا از دولت ایران نیز جاسوسی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز با استناد به سندی مدعی شد آژانس امنیت ملی آمریکا با جاسوسی از دولت ایران، قصد شناسایی مهره ها و گروه هایی را داشته است که به ادعای غربی ها در شمار گروه های تروریستی هستند. 

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از ایران و متحد آن حزب الله، ابعاد تازه تری از برنامه جاسوسی آمریکا را نمایان می کند. 

آژانس امنیت ملی آمریکا برای زیر نظر گرفتن تماس‌های تلفنی ایران، احتمال ارتباط این کشور با گروه‌هایی مانند القاعده را بهانه قرار داده بود.

براساس اسنادی که در اختیار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز قرار گرفته، آمریکا با استفاده از برنامه جاسوسی مربوط به سوابق تماس‌های برقرار شده از سال 2010 تا 2013 (1389 تا 1392) تماس‌های تلفنی در ایران را زیر نظر گرفت. به این ترتیب آژانس امنیت ملی آمریکا تلاش کرد تا رابطه دولت تهران با گروه‌هایی مانند حزب الله را نیز زیر نظر داشته باشد.

این عملیات جاوسوسی با دستور "جورج بوش،" رئیس جمهور سابق آمریکا، صورت گرفت تا علاوه بر رصد تماس‌های احتمالی تهران با گروه‌های شبه نظامی، فعالیت‌های ایران فراتر از چارچوب قانونی برنامه هسته‌ای را تحت کنترل داشته باشد.

جاسوسی آمریکا علیه ایران مشمول قانون ممنوعیت جاسوسی از تلفن‌ها که چندی پیش به تصویب کنگره رسید نخواهد شد زیرا آژانس امنیت ملی می‌تواند ادعا کند براساس قوانین ضد تروریست اقدام به شنود مکالمات تلفنی کرده است.
 افشای جزئیات جدیدی از برنامه جاسوسی آمریکا در حالی اعلام می شود که چندی پیش، ایران و شش قدرت جهانی توافق کردند در ازای لغو تحریم های اقتصادی، این کشور فعالیت های هسته ای خود را محدود کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خوب کاری کرد یکی یه شکلات به اینا بده...
Iran (Islamic Republic of)
حمید0098
۱۱:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
بچه تر از این حرفا هستن که بتونن از ایران ابر قدرت جهان جاسوسی بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
پسرم لطفا جو گیر نشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
مگه شک دارید آمریکا از ایران جاسوسی می کنه؟
آخرین اخبار