در حالی فصل مجامع شرکت‌های بورسی با برگزاری 36 مجمع در تیر ماه به پایان رسید که بسیاری از سهامداران برخی گروه‌های بورسی از گزارش ارائه شده توسط مدیران سهام به مجامع راضی نبودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی فصل مجامع شرکت‌های بورسی با برگزاری 36 مجمع در تیر ماه به پایان رسید که بسیاری از سهامداران برخی گروه‌های بورسی از گزارش ارائه شده توسط مدیران سهام به مجامع راضی نبودند و این آمار و ارقام را بر خلاف واقعیت‌های جلسات سهامداران با هیئت مدیره می‌دانند.

یکی از این گروه‌ها سهامی عام  که اعضای هیئت مدیره آنها از مسولین ناظر بازار سرمایه بوده گروه قطعه سازی سایپا آذین است که این شرکت با وجود اینکه در جلسات خود با سهامداران برای فروش قطعات خود به شرکت مادر در قیمت به توافق نرسیده بود اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر تایید سهامداران برای این موضوع کرده، با وجود اینکه این شرکت به دلیل عام بودن تا زمان تایید  سهامداران نمی‌تواند اقدام به فروش قطعات با قیمت قبلی که مجمع رای نیاورده نماید.

بر این اساس و به گفته سهامداران گروه قطعه سازی سایپا آذین سهامی عام طی این گروه طی سه سال گذشته زیان‌ده بوده و این گروه در اسم سهامی عام بوده ولی در عمل مطابق تصمیم خود هیئت مدیره تصمیم گرفته شده است.


آقای حسینی تایید کند****در مجامع شرکت های زیر مجموعه سایپا چه می گذرد

بعلاوه قیمت فروش قطعات  به شرکت مادر توسط سهامداران به تصویب نرسیده  ولی اعضای هیئت رئیسه که معاملات با آنها به تصویب نرسیده خود اقدام به انتشار صورت جلسه مجمع  خلاف واقع مبنی بر تایید سهامداران به امضای سهامداران  و هیت رئیس رسانده که این موضوع در واقعیت امر گویای چیز دیگری است.
آقای حسینی تایید کند****در مجامع شرکت های زیر مجموعه سایپا چه می گذرد


این در حالی است که با انتشار این گزارش باید در قسمت توضیحات گزارش ارائه شده به مجامع توضیحاتی از تایید این موضوع توسط عام سهامداران داشته باشد که در این گزارش اثر از توضیحات در این باره نبوده ولی در قسمت اول گزارش برای تایید این موضوع خواننده را به قسمت توضیحات ارجاع داده که در این قسمت هم هیچ توضیح اضافات از تایید اعضا داده نشده است.

همچنین با این وجود باید جزئیات مربوط به گزارش و توضیحات افشا می شد ولی در عمل نه افشایی صورت گرفت و نه حرف سهامداران این گروه که به قول خود، سهامداران عام هستند به جایی رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار