در گزارش سازمان عفو بین‌الملل طرف‌های درگیر در جنگ یمن به ارتکاب جنایت جنگی متهم شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشییتدپرس؛ سازمان‌های حامی حقوق بشر طرف‌های درگیر در جنگ یمن را مسئول کشته شدن هزاران غیرنظامی دانستند و از نهادهای بین‌المللی خواستند به جنایات صورت گرفته در این کشور رسیدگی کنند.

سازمان عفو بین‌الملل –آمنستی - در جدیدترین گزارش خود به کشتار گسترده زنان و کودکان یمنی در شهرهای تعز و عدن اشاره کرد و تمامی طرف‌های درگیر در این جنگ را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد. در این گزارش میان عربستان که با جنگنده‌های خود بمب بر سر مردم بی‌دفاع یمن فرود می‌آورد و مبارزان انصارالله که از طریق مبارزه در مرزهای زمینی به دفاع از کشور می‌پردازند تفاوتی قائل نشده است. در این جنگ نابرابر ارتش عربستان از سوی آمریکا حمایت می‌شود و با پیشرفته‌ترین تجهیزات به خاک یمن تجاوز می‌کنند. 

در گزارش آمنستی آمده است: شهروندان غیر‌نظامی جنوب یمن بیش از سایر مناطق در معرض خطر قرار دارند. آنها در بحبوحه نبرد میان وفاداران به انصارالله و وفاداران "منصور هادی،" رئیس جمهور فراری یمن، قرار گرفته‌اند. در همین حال از سوی جنگنده‌های ائتلاف عربستان و آمریکا نیز بمباران می‌شوند. همچنین ائتلاف عربستان و نیروهای انصارالله به نقض قوانین جنگ متهم شدند که در جریان آن جان شهروندان غیر‌نظامی در معرض تهدید جدی قرار دارد.

آمنستی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست با تشکیل یک کمیسیون بین‌المللی درمورد جنایات جنگی صورت گرفته در یمن تحقیق کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار