دادگاهی در آلمان به کیفر‌خواست پرونده جاسوسی مشاور سابق رئیس جمهور ترکیه رسیدگی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روزنامه تودی زمان ؛ در پرونده جاسوسی سه تبعه ترکیه نام  "محمود گرگرلی اوغلو"، مشاور سابق "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه، نیز به چشم می‌خورد. دادگاهی در آلمان رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفته است.

" گرگرلی اوغلو"، 59 ساله، در کنار "احمد دوران"، تبعه ترکیه‌ای و "گوکسل جی"، تبعه آلمانی دسامبر گذشته (دی 93) به اتهام جاسوسی در آلمان بازداشت شدند. دادستان کل آلمان ماه مه (اواسط اردیبهشت) اتهام جاسوسی این سه نفر برای آژانس اطلاعات ملی ترکیه را مطرح کرد. اولین دادگاه رسیدگی 9 سپتامبر (18 شهریور) برگزار می‌شود. 

"گرگرلی اوغلو" سال 2011 (1390) به همراه 25 هزار یورو از سوی "هاکان فیدال"، رئیس ام آی تی ترکیه راهی آلمان شد تا یک شرکت مشاوره برای شرکت‌های آلمانی- ترکیه‌ای راه‌اندازی کند. وی به همراه یک متهم دیگر پرونده اطلاعات مربوط به افرادی با اصلیت ترکیه‌ای ساکن آلمان را که منتقد دولت ترکیه بودند جمع آوری می‌کردند.

به جاسوسان ترکیه‌ای گفته شده بود تا از مخالفان اردوغان در آلمان شامل اعضای اقلیت کرد، جنبش فتح الله گولن و سایر اتباع ترکیه‌ای در آلمان که منتقد رهبری ترکیه هستند، جاسوسی کنند. براساس اسناد دادگاه، هدف از جاسوسی این گروه رهگیری و جاسوسی از مخالفان ترکیه‌ای و کرد بود که در زمان بازگشت به ترکیه بازداشت می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار