صدها پناهنده علی‌رغم استفاده پلیس یونان از نارنجک‌های بی‌حس کننده با عبور از مرزهای این کشور وارد مقدونیه شدند.

صدها آواره وارد مقدونیه شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، صدها پناهنده علی‌رغم استفاده پلیس یونان از نارنجک‌های بی‌حس کننده برای دومین روز متوالی، موفق شدند از مرزهای یونان عبور کرده و وارد مقدونیه شوند. خبرنگار الجزیره که این خبر را از مرز یونان مخابره می‌کرد، گزارش داد صدای انفجار این نارنجک‌ها از فاصله 150 مایلی نیز شنیده می‌شد. 

این آوارگان که از پنج‌شنبه در نقطه صفر مرزی میان دو کشور و زیر باران شدید گرفتار شده بودند، با عبور از شبکه سیم‌خاردار وارد خاک مقدونیه شدند و مأموران مرزی نیز نتوانستند آن‌ها را متوقف کنند. پلیس یونان شب جمعه به تعداد معدودی از این آوارگان که کودکان خردسال به‌همراه داشتند، اجازه داد از مرز عبور کنند. 

پناهجویان پس از ورود به خاک مقدونیه، از طریق قطار وارد مرز این کشور با صربستان می‌شوند و پس از آن به سوی مجارستان، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، رهسپار می‌شوند. کسانی که نمی‌توانند از مرز عبور کنند، شبهای سرد و بارانی را بدون داشتن هیچ سرپناهی در هوای آزاد به صبح می‌رسانند. بیشتر این آوارگان جامانده زنان و کودکان خردسال هستند.   



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار