آزمایش موفقیت‌آمیز یک واکسن برای مقابله با ویروس "مرس" نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، آزمایش یک واکسن برای درمان ویروس نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس)، نتایج امیدوار کننده‌ای داشت. این درحالیست که شمار مبتلایان "مرس" در ریاض به 6 نفر رسیده است. تمام این افراد که یک مرد 109 ساله نیز در میان آنهاست در بیمارستان تحت نظر هستند.

 نتایج یک مطالعه انجام شده روی این ویروس در یک ژورنال پزشکی منتشر شده که نشان می‌دهد واکسینه شدن میمون‌ها و شترها راهی موثر برای مقابله با این ویروس است. محققان دانشگاه "پنسیلوانیا" اعلام کردند این واکسن به دو دلیل حائز اهمیت است. اول، این حیوانات را در مقابل ابتلا به ویروس "مرس" ایمن می‌کند و دوم، امکان گسترش آن در انسان‌ها را کاهش می‌دهد. در مراحل اولیه این واکسن روی نمونه‌های خون شترها آزمایش شده است. در این آزمایشات نمونه‌ها شروع به تولید پروتئین‌های "آنتی‌بادی" کرده اند که می‌توانند یک دیوار دفاعی درمقابل این ویروس باشند. وقتی این واکسن روی میمون‌ها آزمایش شد، واکنش منفی مشاهده نشد. 

پروفسور دانشگاه "وارویک" اعلام کرد داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد این واکسن قابلیت تولید "آنتی‌بادی" در شرایط آزمایشگاهی و در شترها را دارد. وی گفت گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد از 21 ژوئیه، 81 نفر در عربستان سعودی به این ویروس مبتلا شده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار