مردم یونان امروز سومین بار در سال جاری میلادی، پای صندوق های رأی می روند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، انتخابات پارلمانی یونان دقایقی پیش آغاز شد. حدود 10 میلیون رأی دهنده یونانی امروز سومین بار در سال جاری میلادی، پای صندوق های رأی می روند تا به دولتی که ملزم به اجرای اصلاحات اقتصادی است، رأی دهند.

در انتخابات ماه ژانویه سال جاری (دی 93)، حزب چپگرای سیریزا با 36.34 درصد پیروز شد. "آلکسیس سیپراس" با پیروزی در این انتخابات، جوان ترین نخست وزیر یونان در 150 سال گذشته به شمار می رود. شش ماه بعد، سیپراس درخواست برگزاری همه پرسی کرد که در آن انتخابات 61.3 درصد از مردم یونان با اجرای طرح ریاضت اقتصادی برای بازپرداخت بدهی های کشور مخالفت کردند. 

به همین دلیل، وی در ماه اوت استعفا داد و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شد. رئیس جمهور یونان نیز با برگزاری انتخابات زودهنگام 20 سپتامبر (امروز) موافقت کرد. سیپراس اکنون در تلاش است برای دومین بار شانس خود را برای اداره کشور امتحان کند. 

تنها شهروندان 18 سال به بالا می توانند در این انتخابات شرکت کنند. با توجه به آمار وزارت کشور یونان، در کل بیش از 9.8 میلیون رای دهنده ثبت نام کرده اند که بیشتر آنها زن هستند. 110 هزار نفر از آنها نخستین بار است به پای صندوق های رأی می روند.

یونان و نهادهای مالی بین المللی ماههاست بر سر توافق پول در برابر اصلاحات اقتصادی اختلاف نظر دارند. یونان حاضر نیست در ازای دریافت کمک های مالی جدید، سیاست های ریاضتی بیشتری را به اجرا در آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار