سازمان ملل معتقد است مصر به بهانه مقابله با داعش، منازل ساکنان رفح را تخریب می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی "فرانس 24،" دیده‌بان حقوق بشر روز سه‌شنبه ارتش مصر را به خاطر تخریب و اخراج ساکنان مناطق مرزی غزه در دو سال اخیر، به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد.

دیده¬بان حقوق بشر در این خصوص اعلام کرد : «تخریب وسیع بیش از 3225 ساختمان در رفح برای دفع تهدید تونل‌های مخفی، با تعهدات مصر تحت عنوان قانون بین‌المللی حقوق بشر یا اصول جنگ سازگار نیست.»

این نهاد حقوق بشری مستقر در نیویورک اعلام کرد : از ژوئیه 2013 (31 روز منتهی به 10 مرداد 92)، ارتش هزاران خانه و صدها هکتار از مزارع ناحیه‌ مسکونی منطقه حائل در مرز باریکه غزه را تخریب کرده است؛ 

در حالیکه نتوانسته است 3200 خانواده‌ای را که به خاطر تخریب‌ها آواره شده‌اند، اسکان دهد.

بنا بر اعلام این نهاد، مقامات مصری در خصوص آگاه کردن ساکنان این نواحی  از تخریب‌ها ، فراهم کردن سرپناه موقت و جبران خسارت منازل تخریب‌شده‌ اقدام مناسبی انجام نداده‌اند؛ در حالی که دولت مصر در زمان شروع تخریب منازل این نواحی، اعلام کرده بود ساکنان آنها غرامت دریافت خواهند کرد.

سازمان عفو بین‌الملل، نوامبر سال گذشته مصر را به خاطر تخریب صدها خانه محکوم کرده بود و خواستار توقف اخراج غیرقانونی ساکنان همین ناحیه شده بود. ارتش مصر، اکتبر (31 روز منتهی به ماه آبان) سال گذشته منطقه‌ای حائل در شهر مرزی رفح در شمال شبه جزیره سینا ایجاد کرد. قرار است 79 کیلومتر مربع در مرز غزه پاک‌سازی شود که تمام شهر 78 هزار نفری رفح را در بر می‌گیرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار