ثروتمندترین مرد اوکراین به هر دو جبهه موافق و مخالف دولت خدمت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشییتدپرس؛ "رینات آخمتوف،" میلیاردر اوکراینی مالک معدن زغال سنگ در شرق اوکراین و مرکز استقرار نیروهای جدایی‌طلب است. یک چهارم از ساکنان شرق اوکراین از کارگران معدن وی هستند و از درآمد به دست آمده از معدن معاش خود را می‌گذرانند.

ثروتمندترین مرد اوکراین برای ساکنان شرقی اشتغالزایی کرده است و برای آنها برق، غذا و پوشاک تامین می‌کند. او در میان جدایی‌طلبان محبوبیت بالایی دارد؛ اما در عین حال خدمات زیادی نیز به جبهه دولتی ارائه می‌دهد.  "آخمتوف" مالک چندین کارخانه‌ در قسمت تحت کنترل نیروهای دولتی است که نقش بسیار مهمی در تقویت اقتصاد کی‌یف ایفا می‌کند. او سالانه میلیون‌ها دلار مالیات به دولت مرکزی پرداخت و با صادرات فولاد به کشورهای غربی میلیاردها دلار درآمد ارزی روانه اوکران می‌کند.

ثروت بی‌حد "آخمتوف" به او اختیار عمل بالایی داده است و نه مقامات دولتی و نه جدایی‌طلبان شرق کشور وی را بابت فعالیت‌های اقتصادی در جبهه مخالف مورد بازخواست قرار نمی‌دهند. کارخانه‌های متعدد وی بیش از 300 هزار فرصت شغلی در سراسر اوکراین بوجود آورده‌اند که بیشتر آنها در قسمت شرقی و تحت کنترل جدایی‌طلبان قرار دارد. 

درآمدهای "آخمتوف" از ناحیه معدن و صنعت فولادسازی در سه ماه نخست سال جاری میلادی 1.8 میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم 6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی یکی از معدود افرادی است که در هر دو جبهه موافقان و مخالفان دولتی از مصونیت تمام عیار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فردی برخوردار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار