مدیر سابق سازمان جاسوسی آمریکا از قانونگذاران این کشور خواست در سوریه منطقه بسته نظامی ایجاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، دیوید پترائوس، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا )، روز سه شنبه به قانونگذاران این کشور گفت واشینگتن باید مناطقی بسته را در داخل سوریه ایجاد کند.

پترائوس در نخستین شهادت خود در برابر قانونگذاران آمریکایی از زمان کنار رفتن از سمت خود به عنوان مدیر سیا، افزود: "من از ایجاد مناطق بسته در سوریه که مورد پشتیبانی هوایی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا باشد حمایت می کنم."

وی افزود:" می توان در این مناطق به حمایت از یک نیروی سنی میانه رو پرداخت و همچنین نیروهای بیشتری را در آنجا آموزش داد. در چنین مناطقی همچنین افرادی که آواره شده اند می توانند پناه بگیرند و مخالفان سوری نیز می‌توانند در آنجا سازماندهی شوند."

اظهارات این فرمانده سابق آمریکایی در عراق و افغانستان پس از آن مطرح شد که قانونگذاران آمریکایی از برنامه 500 میلیون دلاری آموزش و تجهیز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در سوریه و عراق انتقاد کردند و مانع از پیشبرد چنین برنامه ای شدند.

پترائوس گفت : "مشکل اصلی در سوریه این است که اعراب سنی مایل به مشارکت در جنگ علیه داعش نیستند؛ مگرآنکه ما از آنها محافظت کنیم."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار