روسیه افزایش تحرکات نظامی ناتو در اروپای شرقی را تنش‌زا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر گراشکو،» نماینده روسیه در ناتو، هشدار داد استقرار دائمی تجهیزات نظامی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی و افزایش فعالیت‌های نظامی آنان سبب ایجاد تنش خواهد شد. وی اظهار داشت حضور دائمی نیروهای نظامی و انجام تمرینات آنان در این منطقه یادآور دوران جنگ سرد است که ممکن است تنش‌هایی جدی ایجاد کند. 

گراشکو تاکید کرد آنچه امروز در دریای بالتیک و سیاه دیده می‌شود تحرک مداوم نیروهای نظامی ناتو، استقرار دائمی تجهیزات نظامی آمریکا، تمرینات نظامی بزرگ و افزایش فعالیت‌های نظامی است. وی با اشاره به تجربیات دوران جنگ سرد این تحرکات را تنش‌زا توصیف کرد.

نماینده روسیه در ناتو اوایل ماه جاری گفته بود: «ایجاد پایگاه‌های ناتو در شرق اروپا به رویارویی این سازمان با روسیه دامن می‌زند و در تضاد با منافع امنیتی اروپا است.

از سال 2014 (1393) درجریان بحران اوکراین، ناتو حضور نظامی خود را در کشورهای اروپای‌شرقی، هم‌مرز با روسیه، افزایش داده است. روسیه بارها از تقویت فعالیت‌های ناتو در مرز غربی این کشور ابراز نگرانی کرده و این اقدام را کمک به بی‌ثباتی منطقه و جهان خوانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار