مخالفت شدید اسلواکی با طرح ساماندهی مهاجران در اروپا

طرح اختصاص سهمیه مهاجران به کشورهای اروپایی با مخالفت شدید اسلواکی روبرو است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، اجلاس فوق العاده سران اروپا برای رسیدگی به بحران مهاجرت بزودی برگزار خواهد شد؛ وزرای اتحادیه اروپا نیز به رغم مخالفت شدید برخی کشورهای عضو، روز سه شنبه بر سر طرحی برای اسکان 120 هزار پناهجو به توافق رسیدند.

 رومانی، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان به طرح الزام آور سهمیه بندی رأی مخالف دادند. نخست وزیر اسلواکی گفت علیه طرح اختصاص سهمیه اجباری به دادگاه شکایت خواهد کرد.
اکنون باید پرسید آیا این طرح، به رغم همه مخالفت ها دوام خواهد آورد؟

لارنس لی خبرنگار شبکه از مرزهای مجارستان با اتریش گزارش داد توافق ها در زمینه مهاجران ممکن است دوام نداشته باشد. شاید بتوان گفت اسلواکی تنها کشوری است که اعلام کرده طرح سهمیه اجباری مهاجران را که از نظر قانونی الزام آور است، نخواهد پذیرفت؛ اما مجارستان، جمهوری چک و دیگر کشورها نیز این را غیر دموکراتیک می دانند که اتحادیه اروپا و بالاخص آلمان آنها را به پذیرفتن پناهجویان وادار کند. 

از سوی دیگر، برخی مهاجران راه طولانی تا اروپا پیموده اند، به این امید که در کشوری مانند هلند یا سوئیس زندگی کنند؛ این بی عدالتی است اگر به آنها بگوییم شما باید در اسلواکی زندگی کنید، آن هم در شرایطی که اسلواکی نیز با ورود پناهجویان مخالف است. البته اتحادیه اروپا هم اکنون از پاسخگویی به این سؤالات طفره می رود و اتریش دیروز اعلام کرد پناهجویان حق ندارند درباره مقصدشان تصمیم بگیرند. با وجود این، آنچه برای سران اتحادیه اروپا اهمیت دارد این است که نشان دهند به عنوان یک اتحادیه از عهده حل بحران برمی آیند، گرچه مشخص است که کشورهای اروپایی اصلاً در این زمینه متحد نیستند. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار