نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد اگر معلمان مراکز آموزشی مسلح باشند، خشونت های مرتبط با اسلحه کاهش میابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا روز گذشته مدعی شد اگر تعدادی از استادان دانشگاه ایالت "اورگن" مسلح بودند، می توانستند از وقوع فاجعه ای که روز پنج شنبه رخ داد، جلوگیری کنند. 

تیراندازی مرگبار در یکی از دانشگاه های ایالت اورگن آمریکا راه را برای اعمال محدودیت حمل سلاح هموار کرد؛ اما دونالد ترامپ در اقدامی عجیب به حمایت از قانون حمل سلاح پرداخت.
وی پیشتر نیز ادعا کرده بود این تیراندازی به قوانین حمل سلاح آمریکا ارتباطی ندارد و تنها بیماران روانی این گونه اقدامات را انجام می دهند.

بر اثر تیراندازی روز پنجشنبه در ایالت اورگن آمریکا، 10 نفر از جمله خود مهاجم کشته و 7 نفر مجروح شدند. به دنبال این فاجعه، سازمان ملل از واشینگتن خواست اقداماتی برای کاهش خشونت های مرتبط با اسلحه در این کشور به کار گیرد. این تیراندازی، چهل و پنجمین حمله به مراکز آموزشی آمریکا در سال جاری میلادی است. 

آمارهای گزارش شده حاکی از آن است که از آغاز سال جاری میلادی بیش از 8 هزار نفر در تیراندازی های آمریکا کشته و حدود 17 هزار نفر مجروح شده اند. از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما نیز تولید سلاح در این کشور دو برابر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار