موج انتقادات از نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ناامنی‌های روزهای گذشته سرزمین‌های اشغالی شدت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، بنیامین نتانیاهو - نخست وزیر رژیم صهیونیستی - این روزها در سرزمینهای اشغالی از جانب مخالفان و موافقان خود تحت فشار است.

نتانیاهو امیدوار بود پس از توبیخ جامعه بین المللی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل، آخر هفته خوبی به همراه خانواده در نیویورک داشته باشد. او برای تأکید بر خطر ایران هسته‌ای و توبیخ جامعه بین‌المللی، در مجمع عمومی سازمان ملل 45 ثانیه سکوت کرد و فقط به چشمان حضار خیره شد.

اما خبرهای بد سرزمین‌‌های اشغالی، یکی پس از دیگری به وی می‌رسید. پنجشنبه گذشته، یک زوج صهیونیست در کرانه غربی رود اردن به ضرب گلوله کشته شدند. همچنین شنبه هفته جاری دو یهودی ارتودکس در بیت المقدس کشته شدند. این اتفاقات موج انتقادات از نتانیاهو را به همراه داشت.

برای نخستین بار پس از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو – معروف به ملی‌ترین کابینه، وی شاهد حملات اعضای کابینه خود بود. "نفتالی بنت،" وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی و "آیلیت شاکید"، وزیر دادگستری این رژیم با انتقاد از اقدامات نتانیاهو اعلام کردند: وی دست سربازان اسرائیلی را بسته است. نتانیاهو در پشتیبانی از فرماندهان نظامی اسرائیل شکست خورده است. 

این دو وزیر کابینه از نتانیاهو خواستند دستور استقرار نیروهای جدید را در کرانه غربی رود اردن صادر و اسیران فلسطینی را که در سال 2011 با "گیلعاد شلیط" – سرباز اسیر شده به دست حماس - مبادله شده بودند، دوباره زندانی کند.

همچنین مقامات حزب لیکود و اعضای کنیست از اقدامات نتانیاهو عصبانی هستند. آنها معتقدند بیت المقدس و کرانه غربی رود اردن لبریز از خون یهودیان است و هیچ کس در این باره تحت تعقیب نیست. 

نتانیاهو همینک در خانه تحت فشار است. او خود بهتر می‌داند پاسخی منطقی به این انتقادات ندارد. پرسش اصلی این است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی چه اقدامی خواهد کرد؟ آیا نتانیاهو برای کاهش خطر ترور صهیونیستها، دستور افزایش نیروهای نظامی در مناطق یهودی نشین کرانه غربی رود اردن را صادر خواهد کرد؟ 

هاآرتص نتیجه گرفت: با این وجود، نتانیاهو هر اقدامی انجام دهد، بر همگان آشکار است سخنرانی فصیح و اعلامیه خوب و نگاه کردن طولانی ادبی، دیگر مضحک به نظر می‌رسد. منتقدان معتقدند رژیم صهیونیستی کنترل امور را از دست داده است. پیش از حملات مرگبار علیه صهیونیست‌ها، شبکه‌های اجتماعی حزب لیکود مملو از تصاویر عبادت یهودیان در بیت المقدس بود. اما به یکباره حملات فلسطینی‌ها همه چیز را تغییر داد. واقعیت آن است که حزب حاکم در تامین امنیت شهروندان ناتوان است.

نتانیاهو خود بهتر می‌داند زمانی که نتواند امنیت شهروندان یهودی را حفظ کند، سیاست‌های امنیتی و ثبات سیاسی حزبش در خطر قرار خواهد گرفت. او می‌ترسد مردم وی را نخست وزیری بدانند که تنها خوب سخنرانی می‌کند و در اقدام عملی، فردی ضعیف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
کف کرده
آخرین اخبار