آزمایش موشک دوربرد ایرانی "عماد" سناتورهای آمریکایی را برآن داشت که به منظور پیگیری این موضوع به رئیس‌جمهور کشورشان نامه بنویسند.

سناتورهای آمریکایی به منظور پیگیری آزمایش موشکی ایران به اوباما نامه نوشتند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناتور "کلی آیوت" و "مارک کیرک" از حزب جمهوری‌خواه آمریکا به منظور پیگیری آزمایش موشک دوربرد ایرانی "عماد" به رئیس‌جمهور کشورشان نامه نوشتند.

کشورهای غربی که همواره به دنبال متهم کردن ایران و پی گیری پروژه "ایران هراسی" هستند، پس از آزمایش موشک دوربرد عماد، دستاویز جدیدی را برای استناد به ادعاهای خود پیدا کردند. در پی حصول توافق هسته ای میان ایران و 5+1 که سبب شد ادعای کشورهای غربی و به خصوص آمریکا درباره تهدید آمیز بودن برنامه صلح آمیز کشورمان نقش بر آب شود، این بار آزمایش موشک دوربرد عماد، دستاویزی تازه برای بهانه تراشی جدید این کشورها شده است.

موشک دوربرد عماد که با توانمندی متخصصان داخلی و تنها با هدف بازدارندگی ساخته و آزمایش شده است، بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت و سبب شد مقامات کشورهای غربی و به خصوص آمریکا به آن واکنش نشان دهند.

مقامات آمریکا در چند روز گذشته تلاش کردند آزمایش موشک هدایت پذیر و دوربرد عماد را به نوعی مخالف قطعنامه شورای امنیت قلمداد و در سطح افکار عمومی چنین وانمود کنند که ایران در مدت زمانی کوتاه، توافق امضا شده به دست خود را نیز نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار