مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل از 477 عملیات امداد و نجات در 6 ماه سال 94 و آماده باش نیروهای آتش نشانی در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسین نذیری با بیان اینکه واحد عملیات این سازمان 903 ماموریت در بخش های اطفای حریق و امداد و نجات را در شش نخست سال جاری انجام داده اند، گفت: از میان ماموریت ها 426 مورد مربوط به اطفای حریق و 477 مورد مربوط به امداد و نجات است.

وی با اشاره به اینکه حریق فضای سبز و کشاورزی با 101 مورد بیشترین و حریق انبار با 4 مورد کمترین آمار آتش سوزی را به خود اختصاص داده است، افزود: گرفتن حیوانات وحشی با 163 مورد بیشترین و گاز گرفتگی با یک مورد کمترین آمار امداد و نجات را شامل می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل افزود: بر اساس تقسیم بندی که این سازمان انجام داده است در مجموع 26 موضوع حادثه مورد بررسی قرار می گیرد که در شش ماهه نخست سال جاری در بخش های اداری،بهداشتی،ریزش آوار،برق گرفتگی،سقوط از ارتفاع و برف و کولاک تماسی با سامانه 125 صورت نگرفته است.

نذیری بیان کرد: آتش نشانان آملی تعداد 724 ماموریت در داخل محدوده و 177 ماموریت در خارج از محدوده شامل جاده های بین شهری و روستاها را در این مدت به خوبی انجام داده اند.

وی با اشاره به آغاز برنامه های سوگواری ایام محرم در تکایا و مساجد، رعایت نکات ایمنی توسط برگزار کنندگان مراسمات را ضروری دانست و گفت: این سازمان از سه ماه گذشته تاکنون هشدار های لازم را درباره تعویض سیم کشی برق را در مناطق پر خطر داده است.

نذیری خاطر نشان کرد: نیروی عملیات سازمان آتش نشانی آمل در دهه محرم به صورت آماده باش و با استقرار خودروهای سنگین اطفایی در مناطق پر خطر به شهروندان و عزاداران حسینی خدمت رسانی می کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل در بخش دیگری از تشریح عملکرد این سازمان به اقدامات واحد آموزش و پیشگیری اشاره و اضافه کرد: 704 پرونده ایمنی و ساختمانی در شش ماهه نخست سال جاری مورد بررسی قرار گرفت که از 704 پرونده بررسی شده 263 مورد پایان کار،306 مورد صدور پروانه ساختمانی و 135 مورد اصناف بود.

نذیری با اشاره به اینکه 504 تن از کارکنان ادارات شهرستان آمل در بخش آموزش عمومی با مباحث ایمنی و راهکارهای پیشگیرانه مطلع شدند ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی آموزش رایگان ایمنی در مدارس شهر به اوج خود می رسد و مدارس علاقمند به این موضوع به دلیل ترافیک زمانی و تعداد زیاد مدارس می توانند درخواست خود را سریعتر به سازمان ارسال کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: انجام ، عملیات ، نجات ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.