مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای پروژه مشترک با مرکز تحقیقات کشاورزی 'ایکاردا 'جهت ساماندهی مزارع دیم در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نادر زارع تالی در جلسه منطقه ای پروژه مشترک ایکاردا برای ساماندهی مزارع در اهر گفت: این پروژه در سطح 800 هکتار از اراضی دیم گندم، جو و حبوبات در شهرستان های میانه، هشترود، مراغه، چاراویماق و اهر با همکاری موسسه تحقیقات دیم کشور اجرا می شود.

وی افزود: این طرح پنج ساله بوده و اهداف آن افزایش تولید محصولات حداقل 20 الی 25درصد می باشد که در مدت پنج سال، 50 درصد اراضی دیم تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان اظهار کرد: بذور درجه یک، دو و سه از طریق موسسه تحقیقات دیم کشور تأمین و بذور مادری و گواهی شده نیز از طرف جهاد کشاورزی تهیه شده و کشاورزانی پیشرو انتخاب می شوند که در رعایت مسایل فنی و همکاری به مدت پنج سال آمادگی داشته باشند.

مدیر زراعت جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به اهداف شرکت ایکاردا اشاره کرد و افزود: تلاش برای افزایش امنیت غذایی و کاهش فقر از طریق مشارکت مردم و حفظ محیط زیست جهت دستیابی به تولیدات کشاورزی از مهم ترین مأموریت های ایکاردا می باشد.
انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.