عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کاهش تولید در بخش کشاورزی و دامداری، گرایش به ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی را به دنبال خواهد داشت.

هدایت الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تغییر کاربری باغ ها و زمین های کشاورزی به مسکونی اظهار داشت: برای جلوگیری از این معضل باید دولت زیربنای کار را فراهم کند و به بخش تولید محصولات کشاورزی بیش از پیش اهمیت دهد چراکه این امر موجب افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

وی افزود: بابالا رفتن ارزش افزوده محصولات کشاورزی کارایی زمین‌های کشاورزی بالاتر رفته و اشتیاق افراد سودجو به تغییر کاربری کاهش می‌یابد.

میرمرادزهی اظهار داشت: درکشور ما افرادی که به کشاورزی یا دامداری می‌پردازند؛ پس از مدتی دچار ضرر و زیان شده، تولید آنها قطع می‌شود و نتیجه این امر  کاهش تولید، گرایش به ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی است.

وی از اهرم‌های غذایی، بازرسی و سیستم‌های نظارتی به عنوان امکانات لازم دولت برای پیشگیری از این پدیده نام برد و گفت: دولت در این زمینه گام بزرگی به خصوص در تهران و شهرهای شمال کشور برداشته و بخش زیادی از زمین‌های در معرض خطر را از چنگ افراد سودجو درآورده‌ است.

میرمرادزهی افزود: حل این معضل نیاز به یک عزم ملی و قوی دارد. به گفته کارشناسان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در تهران و شمال کشور و نقاط خوش آب و هوا، به ویژه مازندران، بخش‌هایی از گیلان و گلستان، البرز، اردبیل، قزوین و تقریبا همه کلانشهرها، حتی محدوده‌هایی از اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز در معرض این معضل هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار