برای شکوفا‌تر شدن فضای کتابخانه‌ها می‌توان با اقدامی تازه، جان دیگری به فرهنگ کتابخوانی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نویسنده مجموعه داستان مشهور «رازهای سانتیمتری» اعتقاد دارد برای شکوفا‌تر شدن فضای کتابخانه‌ها می‌توان با اقدامی تازه، جان دیگری به فرهنگ کتابخوانی داد.

وی گفت: ببینید اینکه فضای کتابخانه‌های ما آن طور که باید باشد و نیست حقیقت دارد. کتابخانه‌های ما خلوت هستند. اما ما جامعه‌ای نداریم که از کتاب بدش بیاید. باید این را در نظر داشته باشیم. اتفاقا تجربه ثابت کرده است که اگر کتابی گل کند و مردم آن را دوست داشته باشند، آن کتاب به چاپ‌های بیستم و سی‌ام هم می‌رسد. پس این نشان می‌دهد که علاقه برای کتاب خواندن وجود دارد و ایراد از زیرساخت‌های ماست.

مردعلی مرادی کتابخانه‌ها را فضایی مناسب برای برگزاری جلسه‌های نقد و بررسی دانست: همیشه گفته‌اند که فضای کتابخانه باید آرام باشد. بله این درست است در آرامش مطالعه باید کرد. اما بد نیست گاهی در همین کتابخانه‌ها جلسه نقد یک کتاب برگزار شود. اعضای یک گروه ادبی بیایند با هم بحث کنند. اگر در همین لحظه‌ها افراد دیگری این شور را ببینند، حتما جذب خواندن کتاب مورد بحث می‌شوند و ما خودمان با قوانینی که می‌گذاريم این فرصت‌ها را از دست می‌دهيم.

برنده جایزه ادبی جلال آل‌احمد با بیان اینکه به تازگی مخزن کتاب کتابخانه‌های عمومی پر و پیمان‌تر از گذشته شده است، ادامه داد: نباید از تازه‌های کتاب غافل شد. ورود آن‌ها به مخزن کتابخانه افزایش تعداد اعضا را در برخواهد داشت. کتابداران باید خود این کتاب‌ها را بخوانند و با ارتباط برقرار کردن با مخاطبشان آن‌ها را معرفی کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار