سرمای زمستانی اروپا، بلای جان پناهجویان جنگ زده+ تصاویر

با نزدیک شدن فصل زمستان، بسیاری از مهاجران در اروپا با سرمای نفس گیری دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "اینکوییزیتور" در گزارشی نوشت: نزدیک شدن فصل زمستان در اروپا، پناهجویان جنگ زده را با تهدیدی جدی روبرو کرده است. دمای هوا در لندن و پاریس که روز گذشته حدود 15 درجه سانتیگراد بود، امروز با کاهش 5 درجه ای همراه بود. بر اساس پیش بینی وضع هوا، کوههای شمالی و غربی اروپا در روزهای آتی با بارش شدید برف روبرو هستند. این نخستین برف زمستانی سال جاری میلادی در بسیاری مناطق اروپا محسوب می شود. دامنه های جنوبی رشته کوه های آلپ نیز با وزش شدید توفان همراه خواهند بود.

بسته شدن مرز شبه جزیره بالکان، پایین آمدن دمای هوا و نزدیک شدن زمستان و بارش برف، زنگ خطری برای پناهجویان و کسانی است که ملزم به محافظت از این مهاجران هستند. صدها هزار پناهجو از سوریه و دیگر کشورهای جنگ زده برای ورود به اروپا به سمت شبه جزیره بالکان در حرکت هستند. 

به دنبال حملات تروریستی پاریس، مقدونیه، صربستان، اسلوونی، کرواسی و رومانی محدودیت های شدیدتری در خصوص ورود مهاجران به کشورهای خود، اعمال کردند. این اقدامات امنیتی، با نزدیک شدن نخستین برف زمستانی، صدها هزار مهاجر را در برزخی واقعی قرار داده است. 

یکی از دلایل مخالفت کشورهای بالکان با ورود مهاجران، کشف گذرنامه یک فرد سوری به نام "احمد المحمد" در محل حضور بمب گذار انتحاری یکی از حملات تروریستی پاریس است. مقامات امنیتی معتقدند این فرد سوری از شبه جزیره بالکان وارد اروپا شده بود.

گفته می شود مقامات صربستان تنها به مهاجران سوری، عراقی و افغان اجازه ورود می دهند. کرواسی نیز علاوه بر این سه گروه، مهاجران فلسطینی را می پذیرد.

سرمای زمستانی، بلای جان پناهجویان جنگ زده+ تصاویرسرمای زمستانی، بلای جان پناهجویان جنگ زده+ تصاویر
سرمای زمستانی، بلای جان پناهجویان جنگ زده+ تصاویرسرمای زمستانی، بلای جان پناهجویان جنگ زده+ تصاویر
سرمای زمستانی، بلای جان پناهجویان جنگ زده+ تصاویر
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار