روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت گروه تروریستی داعش در خاورمیانه می جنگد؛ اما با آمریکا، روسیه و فرانسه نیز سر جنگ دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازروزنامه وال استريت ژورنال نوشت گروه تروریستی داعش نه تنها در خاورميانه می جنگد، بلکه با آمريکا، روسيه و فرانسه نيز در حال جنگ است.

اين روزنامه آمريکايی نوشت حملات پاريس و سرنگونی يک هواپيمای روسي، عزم مسکو، پاريس و واشینگتن را برای شکست گروه تروریستی داعش جزم کرده است.

بسياري از استراتژيست ها معتقدند باید اقدامات بیشتری بيشتری برای حذف منابع درآمد اين گروه تروریستی و مقابله با تبليغات آن انجام شود.

به نوشته این روزنامه، تخريب مقر اين گروه تروريستی و نابودی نيروهای آن اقدامی به نسبت ساده است و تنها به چهل هزار نيرو، حمايت هوايی و دو ماه جنگ نياز دارد. اما مشکل اينجاست پس از بازپس گيری مناطق تصرف شده، چه اقداماتی باید صورت گیرد. با توجه به تجربيات حاصل از افغانستان و عراق، هيچ مقام غربی نمی خواهد مسئوليت آن را بر عهده گيرد. 

بسياری از مقامات غربی معتقدند انجام يک واکنش نظامی به داعش کمک می کند تصاویری از غرب را در حال تصرف سرزمين های عربي، منتشر و به این شیوه حامیان بیشتری برای خود جذب کند.

يک مقام دولت فرانسه گفت: «کشاندن ما به جنگ زمينی با داعش يک دام است.» پس از جنگ با داعش به مدت بيش از يک سال با انجام حملات هوايي در سوريه و عراق، مقامات نظامي، ديپلمات ها و تحليلگران معتقدند فرمول آسانی برای پيروزی وجود ندارد.

متحدان غربی در تلاش برای افزايش عمليات و تغيير تاکتيک های خود هستند. فرانسه حملات هوايي خود را افزايش مي دهد و برای سه برابر کردن قدرت هوايی خود در منطقه، تعداد هواپيماهايش را در ناو هواپيمابر شارل دو گل -- که هفته آينده به شرق مديترانه مي رسد -- به 24 فروند می رساند.

يک مقام سابق پنتاگون گفت گام های تهاجمی تر -- مانند اعزام نيروهای آمريکايی به خطوط مقدم  --می تواند به اين جنگ کمک کند؛ اما زمان بر است. وارد شدن به جنگ زمينی نيز اشتباه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار