استاد دانشگاه آکسفورد به دلیل مقایسه "احمد محمد" و کودک داعشی که یک افسر سوری را گردن زد، مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، "ریچارد داوکینز،" دانشمند استاد دانشگاه آکسفورد انگلیس در حساب توییتر خود "احمد محمد،" -- دانش آموز مسلمان آمریکایی که ساعتش با بمب دست ساز اشتباه گرفته شده بود – را با یک کودک داعشی مقایسه کرد. به دنبال این اقدام نادرست، وی از جانب کاربران مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

گفته می شود پس از آنکه خانواده احمد محمد از مقامات تگزاس درخواست 15 میلیون دلار خسارت کرد، استاد دانشگاه آکسفورد به این رفتار آنها واکنش نشان داد.

داوکینز در حساب توییتر خود نوشت: او فقط یک بچه است. بچه ای که 15 میلیون دلار خسارت درخواست کرده است.  وی در پیام توییتری، احمد محمد را به یک کودک 10 ساله که به اجبارِ گروه تروریستی داعش یک افسر سوری را گردن زد، تشبیه کرد.

داوکینز پس از انتشار این متن، از جانب افراد زیادی مورد انتقاد قرار گرفت. به همین دلیل، مجبور شد حرف خود را پس بگیرد. وی در توییت های بعدی خود نوشت: این دو تنها از این جهت که نوجوان هستند با یکدیگر مقایسه شدند و هیچ وجه شباهت دیگری ندارند. داوکینز همچنین اعلام کرد به هیچ وجه از مسلمانان متنفر نیست. 

"احمد محمد،" دانش‌آموز مسلمان آمریکایی، ساعتی را که خودش ساخته بود به مدرسه برد تا به دوستان و معلمانش نشان دهد. یکی از معلمان وی گمان کرد پسر مسلمان بمبی دست‌ساز با خود به کلاس درس آورده است؛ بنابراین، مسئولان مدرسه و پلیس را در جریان قرار داد. دانش‌آموز مسلمان پس از آنکه از سوی 4 افسر پلیس مورد بازجویی قرار گرفت، باوجود اثبات بی‌گناهی 3 روز از مدرسه اخراج شد.  

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار