یک وب‌سایت آمریکایی در گزارشی به تحلیل حملات سایبری رخ داده در این کشور و نقش ادعایی ایران در آنها پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان بیزنس اینسایدر در گزارشی مدعی شد: پیش از این، آمریکا از سوی روسیه و چین به حملات خطرناک سایبری تهدید می‌شد؛ اما حوادث اخیر نشان داد ایران نیز از روش‌های منحصر به فرد و نگران‌کننده‌ در حملات سایبری خود استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد حملات ایران بیشتر با قصد آسیب رساندن به مؤسسه‌های آمریکایی طراحی می‌شود و این حملات، اهداف جاسوسی دربر ندارند.

1.    در ادامه این گزارش، نگارنده با مطرح کردن پرسش‌هایی در این خصوص به تحلیل این ادعا پرداخته است:
حملات ایران در فضای مجازی به کجا ختم خواهد شد و این کشور تا کجا می‌تواند آمریکا را مورد حمله قرار دهد؟
در پاسخ به این سؤال باید گفت عوامل بسیاری در پیش‌بینی حملات آتی ایران دخیل هستند. از جمله این عوامل، جنگ سوریه است. هرچند روابط ایران و آمریکا در چند ماه اخیر تا حدی بهبود یافته است، این دو کشور سابقه طولانی در بی اعتمادی و درگیری با یکدیگر دارند. به نظر نمی‌رسد درگیری ایران و آمریکا در جنگ سوریه، عراق و یمن در کوتاه مدت به پایان برسد.
عامل دیگر، آسیب‌پذیری آمریکا در زمینه حملات سایبری است که بارها در کنگره و رسانه‌ها اعلام شده است و ایران و کره شمالی نیز این پیام‌ها را دریافت کرده اند.

در ادامه نگارنده گزارش مدعی شده است: این عوامل به خوبی برای ما روشن می‌کند که ایران از توانایی‌های سایبری خود برای آسیب زدن به آمریکا استفاده خواهد کرد. اطلاعات ایرانی‌ها از نظام امنیتی آمریکا بسیار بالا است.
2.    ایران احتمال دارد از چه نوع حملات سایبری برای حمله به آمریکا استفاده کند؟
به نظر می‌رسد در حال حاضر، ایران راهبرد  آرام‌تر و غیرتهاجمی‌تری در قبال آمریکا اتخاذ کند. ایرانی‌ها به دنبال نفوذ در نظام‌های مالی و سیاسی مهم آمریکا هستند تا ضمن آنکه راه‌هایی برای ایجاد آسیب‌های آتی پیدا می‌کنند، اختلال فوری در این نظام‌ها ایجاد نشود. ایران، روسیه و چین با در نظر گرفتن درگیری‌های احتمالی آتی با آمریکا، به دنبال کسب توانایی‌هایی در زمینه حملات سایبری به این کشور هستند.

در ادامه این گزارش نگارنده مدعی شده است: موارد ذکر شده بدان معنا نیست که ما دیگر شاهد حملات بیشتر ایران نخواهیم بود. به احتمال زیاد، دولت ایران از روش‌های سایبری برای جمع‌آوری اطلاعات و بالا بردن قدرت اطلاعاتی خود استفاده خواهد کرد؛ اما همانطور که عملکرد روسیه و چین پیش از این نشان داد، ما در ادامه راه شاهد حملات بیشتری از سوی ایران خواهیم بود.

در ادامه، نگارنده ادعای بی‌اساس دیگری مطرح می‌کند:
3. در این میان، چه کسی از حملات سایبری ایران بیشترین بهره را می‌برد؟
ایران همواره طرفدار حماس بوده است و حماس به دلیل نداشتن امکانات سایبری پیشرفته، قادر به حفاظت از خود در برابر دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مدرن اسرائیل نیست. اینجاست که ایران و قدرت سایبری آن، همه چیز را تغییر می‌دهد. قدرت سایبری ایران با اسرائیل برابری می‌کند و می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در نهادهای خبری، نظام‌های مالی، زیرساخت‌های انرژی و ارتباطات نظامی اسرائیل اختلال ایجاد کند. به نظر می‌رسد ایران برای حمایت از حماس، همه توان خود را بکار بگیرد.
نگارنده در ادامه ادعاهای بی پایه و اساس خود نوشت: اگر در آینده شاهد حملات سایبری به نهادهای مهم اسرائیل باشیم، به احتمال زیاد این حملات کار ایرانی‌ها خواهد بود. ایران در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی سایبری، هم برای همسایگان خود و هم برای آمریکا است.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار