درحالی که اوباما از عزم راسخ خود برای اصلاح قانون حمل سلاح سخن می‌گوید، دستیارانش از عقب‌نشینی وی در این خصوص خبر می‌دهند.

عقب‌نشینی اوباما از تلاش برای اصلاح قانون حمل سلاح
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی «بریت‌بارت» در گزارشی نوشت: در حالی که «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، مقابل دوربین‌های رسانه‌ها از عزم راسخ خود برای اصلاح قانون حمل سلاح در این کشور سخن می‌گوید، دستیارانش می‌گویند وی در پشت صحنه از تلاش‌ها در این خصوص عقب‌نشینی کرده است.  

نگارنده این متن به گزارش اخیر «پُلیتیکو» در این خصوص اشاره می‌کند و می‌نویسد کاخ‌سفید تنها به دادن شعار درباره اصلاح قانون حمل سلاح بسنده می‌کند و در عمل هیچ‌گونه اقدامی در اینباره صورت نمی‌گیرد.
طبق اظهارات دستیاران اوباما، قانونگذاران طرفدار حمل سلاح در کنگره – که تعداد آن‌ها به تازگی افزایش یافته است – تاکنون تلاش‌های کاخ‌سفید را برای اصلاح قانون حمل سلاح در آمریکا، ناکام گذاشته‌اند.

آمارها نشان می‌دهد از آغاز سال جاری میلادی بیش از 8 هزار نفر در تیراندازی های آمریکا کشته و حدود 17 هزار نفر مجروح شده‌اند. از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما نیز تولید سلاح در این کشور دو برابر شده است.

آمریکا قوانین کنترل سوابق افراد برای خرید سلاح را دسامبر ۲۰۱۲ و پس از تیراندازی مرگبار  مدرسه «سندی هوک،» ایالت «کنتیکت» تشدید کرد. این در حالی است که در پی تیراندازی‌های اخیر در پاریس، «کلرادو اسپرینگز» و «سن برناردینوی» کالیفرنیا، آمریکایی‌ها بار دیگر به ذخیره‌سازی سلاح و مهمات می‌پردازند و در فعالیتهای روزمره‌شان با خود سلاح حمل می‌کنند.




انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار