تحلیلگران جمهوریخواه با وجود دفاع دموکرات ها از اقدامات اوباما، وی را به نداشتن طرح مشخص برای برخورد با داعش متهم می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، کن کوسینلی تحلیلگر سیاسی و رییس موسسه موسوم به صندوق محافظه کاران سنا در میزگرد برنامه استیت آو د یونیون این شبکه گفت باراک اوباما فاقد استراتژی و طرح برای برخورد با تروریسم چه در منطقه و چه در داخل آمریکا است و همه مردم آمریکا شاهد این عدم برخورد مناسب و موثر آمریکا در این باره هستند.

وی افزود: اینکه اوباما پیش از حملات سن برناردینو گفت که داعش تهدید جدی برای آمریکا نیست واقعا ناراحت کننده است. وی این اظهارات را در حالی گفت که فاقد هر گونه استراتژی درباره برخورد با داعش است.

با این حال نکته امیدوار کننده این است که ما طی یک سال آتی یک رییس جمهور جدید خواهیم داشت و چه این رییس جمهور دموکرات باشد چه جمهوریخواه باید به مسایلی چون داعش متمرکز باشد چرا که رییس جمهور کنونی به هیچ وجه به این مسئله متمرکز نشده است.

ون جونز دیگر تحلیلگر سیاسی شرکت کننده در این میزگرد گفت نباید درباره تهدید های ناشی از داعش برضد آمریکا اغراق کرد باید مد نظر داشت که داعش تهدید موجودیتی برای آمریکا نیست بلکه شوروی سابق و ایران دارای سلاح هسته ای برای آمریکا تهدید موجودیتی محسوب می شدند.

بنابراین نباید درباره داعش زیاد اغراق کرد درست است که شاهد یک حمله جدی تروریستی به آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما بودیم با این حال وی اکنون نمی تواند درباره جزییات صحبت کند وی اکنون در حال پیگیری اقدامات برضد داعش است.

اس ئی کاپ دیگر تحلیلگر سیاسی با این حال گفت رویکرد اوباما درباره مسایل مختلف چه روسیه، چه برخورد با داعش و چه سیاست های مهاجرتی بسیار ضعیف و غیرجدی بوده است.

این درحالی است که بیشتر مردم آمریکا و همانطور که نظرسنجی ها نیز نشان داده است بیش از هفتاد درصد مردم آمریکا معتقدند که اوباما فاقد طرحی روشن و آشکار برای مبارزه با داعش است و اصلا چنین به نظر نمی رسد که وی دارای طرحی مشخص در این زمینه است.

اوباما باید در سخنرانی آتی خود این اعتماد به نفس کاذب را کنار بگذارد و جمهوریخواهان را به پارانوید بودن متهم نکند و در واقع اعتراف کند که تهدید های ناشی از داعش جدی است.

نیرا تاندن تحلیلگر مرکز امریکن پروگرس نیز گفت من قبول دارم که کشور آمریکا اکنون در رعب و وحشت به سر می برد و اکنون باید رییس جمهور به طور مستقیم با مردم آمریکا سخن بگوید و این نگرانی ها را برطرف کند. مارکو روبیو نامزد جمهوریخواه اخیرا در اظهاراتی خواستار اقدام گسترده تر آمریکا در مبارزه با داعش و نیز تشکیل ائتلاف با کشورهای منطقه در مبارزه با داعش شده است با این حال این ها در واقع اقداماتی است که آمریکا در حال حاضر در حال پیگیری آنها است.

بنابر این به نظر من رییس جمهور باید با مردم سخن بگوید. وی گفت آمریکا در حال حاضر در حال بررسی اقدامات اضافی است که می تواند صورت دهد و فکر می کنم واقعیت این است که اظهاراتی که رهبران سیاسی حزب جمهوریخواه درباره هدف قرار دادن مسلمانان می گویند دقیقا چیزی است که داعش خواستار آن است و بسیار خوب است که هم جمهوریخواهان و هم دموکرات ها به این ادبیات نه بگویند.

اینکه یک نامزد ریاست جمهوری آمریکا می گوید که باید مسلمانان را تحت نظر داشته باشیم دقیقا چیزی است که داعش تمایل دارد بشنود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار