سخنگوي كميسيون كشاورزي گفت: مشكل كشاورزان نه تنها واردات بي رويه نيست بلكه واسطه ها از جمله كساني هستند كه محصولات كشاورزان را با قيمت پايين تر خريداري و با قيمت 10 برابري به بازار عرضه مي كنند.

عيسي جعفري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه در سال گذشته قانوني مبني بر اينكه در موارد نياز و ضرورت مجاز به واردات ميوه هستيم توسط مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد گفت: متاسفانه مقررات مربوط به اين قانون به طور كامل در كشور اجرا نشده است و ما شاهد واردات بي رويه ميوه از كشورهاي ديگر هستيم.
وي با بيان اينكه هزينه توليد محصول براي كشاورزان سرسام آور است گفت: اين امر مانع رقابت در بين توليدكنندگان محصولات كشاورزي با ديگر كشورها شده است در صورتي كه اقدام اساسي براي واردات بي رويه گرفته نشود با مشكل بزرگتري چون واسطه ها دست به گريبان هستيم.
سخنگوي كميسيون كشاورزي در خصوص نقش واسطه ها در بخش كشاورزي گفت: واسطه ها محصولات كشاورزان را با قيمت پايين از كشاورزان خريداري و با 10 برابر قيمت در بازار عرضه مي كنند كه اين امر ضربه بزرگي به كشاورزان وارد مي كند.
نماينده كبودر آهنگ در ادامه افزود: نظارت بدي بر فعاليت توليدكنندگان و حذف واسطه ها و همچنين جلوگيري از واردات بي رويه شاهد رشد و توسعه توليدات كشاورزان و عرضه آن در بازارهاي داخلي و خارجي هستيم.
جعفري با بيان اينكه دولت در زمينه حذف واسطه ها به تازگي گام هاي زيادي برداشته است خاطرنشان كرد: در صورتي كه نظارت دقيقي در اين بخش صورت بگيرد اشتغال زايي در كشور ايجاد مي شود./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار