بازیگر مطرح هالیوود، جمجمه دایناسور مسروقه‌ای را، که در حراجی خریده بود، به مغولستان پس می‌دهد.

نیکلاس کیج خریدار جمجمه دایناسور مسروقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، نیکلاس کیج، بازیگر مطرح هالیوود جمجمۀ دایناسوری را که به قیمت 276 هزار دلار در حراجی بورلی هیلز خریده بود، به مغولستان پس می‌دهد.

کیج، جمجمه یک تیرانوسور باتار 70 میلیون ساله را سال 2007 در رقابت با لئوناردو دی کاپریو، دیگر بازیگر سرشناس آمریکایی در حراجی گالری بورلی هیلز در لس آنجلس خریده بود.

یک دیرینه‌شناس این جمجمه را به صورت غیرقانونی به آمریکا قاچاق کرده بود و اکنون این بازیگر سینمای امریکا موافقت کرده است که آن را به دادستانی نیویورک تحویل دهد تا به مغولستان بازگردانده شود.

پریت بارارا، دادستان منهتنِ نیویورک شکایتی نیز برای پرداخت غرامت تنظیم کرده است، وی از سال 2012 در حال بازیابی فسیل‌های دایناسورهایی است که در مغولستان کشف و سپس به امریکا قاچاق شده‌اند.

در گزارش مقامات آمریکا، نام این بازیگر هالیوودی ذکر نشده است و وکیل او نیز حاضر به اظهارنظر نشده بود. اما خبرگزاری اسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش داد که یک منبع منتسب به این ستاره فیلم «گنجینۀ ملی،» تایید کرده است که این بازیگر از دزدی بودن جمجمه بی خبر بوده است. این منبع در ادامه گفت کیج اکنون این جمجمه را به مقامات پس خواهد داد.

با توجه به اسناد دادگاه، محققان بر این باورند که این جمجمۀ 32 اینچی از صحرای گبی در مغولستان به سرقت رفته و از طریق ژاپن به شهر گینزویل در ایالت فلوریدا قاچاق شده است.

مغولستان در سال ۱۹۲۴ صادرات فسیل دایناسور را غیر قانونی کرد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
یه کله خر بهش بندازید بره پی کارش
آخرین اخبار