سازمان مدیریت اینترنت ترکیه علام کرد سرورهای اینترتنی این کشور هفته گذشته هدف یکی از شدیدترین حملات سایبری قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،سازمان مدیریت اینترنت ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد سرورهای اینترتنی این کشور هفته گذشته هدف یکی از شدیدترین حملات سایبری قرار گرفتند. 

متخصصان اینترنتی گفتند هنوز مشخص نیست چه فرد یا افرادی عامل حملاتی هستند که از روز دوشنبه شروع شد. با این حال یک سازمان غیردولتی که دامنه های اینترنتی وزارتخانه ها، ارتش، بانک ها و سایت های تجاری ترکیه را پشتیبانی می کند اعلام کرد این حملات از منابعی سازمان یافته در خارج ترکیه منشا می گیرد. 

گزارش رسانه های محلی ترکیه نشان می دهد منشا حجم انبوه ترافیک سرورهای اینترنتی ترکیه که بیش از سیصد هزار پایگاه اینترنتی را تحت پوشش قرار می دهد احتمالا از روسیه باشد. این رسانه ها به این مسئله اشاره می کنند که در پی سرنگون شدن یک فروند جت جنگی روسیه به دست ارتش ترکیه در مرز ترکیه،‌ روابط دو کشور به تیرگی گراییده است. 

این اولین بار نیست که پایگاه های اینترنتی در ترکیه هدف حملات هکرها قرار می گیرد. اوایل امسال، ارتش الکترونیک سوریه که گروهی طرفدار دولت سوریه است، اعلام کرد حساب های ایمیلی دولتی را در ترکیه هک کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار