باید کار مطالعاتی جدی برای تهیه و تدوین سند توسعه چاپ با همکاری بخش خصوصی و دولتی انجام شود تا این صنعت بیش از گذشته رشد داشته باشد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران؛ سید عباس صالحی در  این مراسم که با حضور جمعی از فعالان حوزه چاپ و بسته بندی همراه بود، با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت چاپ در کشور، گفت: صنعت چاپ، نماد و هویت هر کالایی را مشخص می‌کند و شناسنامه کالاهای اقتصادی، فرهنگی و خدماتی در کشور به شمار می آید.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت، ادامه داد: ما در حوزه واردات صنعت چاپ شرایط خوبی نداریم، به طوری که در سال 1393، حدود 100 هزار تن محصولات وارداتی چاپی به ایران داشتیم و این در حالی است که در بخش صادرات چاپی، شرایط کمی و کیفی‌ مناسبی ندارد، از سوی دیگر زیرساخت های صنعت چاپ چندان مطلوب نیست و دانش ما در حوزه صنعت چاپ به عنوان مرکز علمی ـ پژوهشی و شرکت های دانش بنیان کافی نیست.

صالحی با بیان اینکه افق آینده صنایع در کشور ما وضعیت خوب و مطلوبی ندارد، عنوان کرد: صنایع در کشور ما به علل مختلف دچار رکود هستند و این رکود فقط به بخش چاپ اختصاص ندارد، اما در این میان دو اتفاق هست که میتواند شرایط جهش این صنعت را فراهم کند و چاپ نیز باید از آن حداکثر بهره وری را داشته باشد.

وی با اشاره به تاکیدات مستمر و موکد مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و توجه جدی دولت به این موضوع، عنوان کرد: ما اکنون در شرایط پس از برجام به سر می بریم و این زمان فرصت قابل توجهی برای صنعت چاپ به شمار می آید تا با کمک بخش دولتی و خصوصی از آن استفاده کند و با ترسیم فضای مناسب، زمینه رشد صنعت را فراهم کند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که با همکاری بخش خصوصی و دولتی، اتاق راهبردی این صنعت را تشکیل دهیم و با عزم بخش خصوصی و دوری از هر گونه تفرقه و خصومت، با اتحاد و اقتدار این صنعت به فعالیت خود ادامه دهد.

صالحی تاکید کرد: ما نیز تلاش خود را میکنیم تا مشکلات و مسائلی مانند ایجاد تسهیلات حمایتی از چاپخانه داران و مقررات زدایی را در دستور کار قرار دهیم اما این امر محقق نمی شود مگر با حمایت تشکل های صنعت چاپ کشور که با اتحاد و اقتدار کارهای خود را دنبال کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار