معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص طرح کتابفروشی به وسعت ایران گفت: مرحله دوم این طرح به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از کتاب‌فروشی مرکز نشر در خصوص اقدامات این وزارت‌خانه در زمینه توزیع و پخش کتاب گفت: کتاب‌فروشی‌ها به عنوان ویترین کتاب مورد حمایت جدی‌تر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود، بحث حمایت از آن‌ها به صورت طرح کتاب‌فروشی به وسعت ایران مطرح است و مرحله دوم این طرح به زودی آغاز می‌شود.  بحث تجهیز ویترین کتابفروشی‌ها نیز در کنار این طرح اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در طرح حمایت از ویترین کتاب‌فروشی‌ها گام‌هایی به آن‌ها اختصاص داده می‌شود که این گام‌ها به زودی اعلام می‌شود. بخش دوم تسهیلات برای توزیع و پخش کتاب به حمایت از تسهیلاتی مربوط می‌شود که تأسیس کتاب‌فروشی را راحت‌تر کند. این مسئله در برنامه ششم توسعه و اقدامات دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گنجانده شده است. 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تسهیلات حمایت در کاربری‌های فرهنگی برای تأسیس کتاب‌فروشی بیان کرد: با استفاده از این تسهیلات می‌توان به کمک عرضه و ارائه آثار مؤلفان و نویسندگان آمد. در حوزه تعرفه و بیمه نیز کار‌هایی انجام می‌دهیم، این کار‌ها با کمک سازمان‌هایی که به بیمه و تعرفه مربوط می‌شود اجرایی خواهد شد. 

صالحی در خصوص همکاری نمایندگان وزارت ارشاد در تمام کارکرد‌هایی که برای بحث تعرفه کاغذ شکل گرفته است تصریح کرد: بحث تعرفه کاغذ نیز به شکل قبل خواهد بود، پیشنهاد‌هایی به وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در خصوص افزایش تعرفه رسیده است اما این وزارت‌خانه همچنان با افزایش تعرفه کاغذ مخالف است. 

وی افزود: در خصوص واگذار نشدن باغ کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب باید گفت این مسئله در گفتگوی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بیان شد اما تاکنون نامه قالیباف به آقای جنتی نرسیده است. تا ظهر که پیگیر قضیه بودم چنین چیزی را مشاهده نکردم. در وصول نامه به طور رسمی پاسخ آن را خواهیم داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.