نماینده ولی فقیه در فارس گفت: فتنه 88 یک فتنه بر اندازی بود یک اعتراض خیابانی نبود که بگوییم حادثه و اعتراضی بود و تمام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله ایمانی ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) گفت: ای کاش دولتمردان مسیحی جهان در این ایام میلاد حضرت عیسی از این همه ظلم و جنایت و آدمکشی در گوشه و کنار جهان دست می کشیدند و بشر را به حال خود رها می کردند.
 
امام جمعه شیراز افزود: در این ایام با ثبت نام برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روبرو بودیم و وزارت کشور مجری انتخابات، ثبت نام داوطلبان را در دستور کار داشت. این ایام با نهم دی، روز بصیرت و روز میثاق امت با امام و با ولایت مقارن شده است.

آیت الله ایمانی مجلس خبرگان را از دو جهت دارای ارزش و جایگاه ویژه و استثنایی دانست و افزود : بخاطر افرادی که در این مجلس حضور دارند که عمدتا مجتهدان عادل از بلاد اسلامی و حوزه علمیه قم هستند و دوم کار بلند و مسئولیت عظیمی که این مجلس به عهده دارد و آن تشخیص فرد واجد صلاحیت رهبری به جامعه در نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: بخاطر این دو خصوصیت مجلس خبرگان از وزانی برخوردار است که هیچ یک از نهادهای جمهوری اسلامی به پای این نهاد  نمی رسد و این نهاد برتری فوق العاده ای نسبت به سایر مجالس و محافل دارد. 

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: طبیعی است که شورای نگهبان که از نظر قانونی متولی برگزاری انتخابات صحیح است و نظارت او از نظر قانون، نظارت استصوابی است نسبت به این مجلس حساسیت لازم و قانونی را دنبال کند.

آیت الله ایمانی افزود: گرچه همزمانی برگزاری این انتخابات و مجلس شورای اسلامی ممکن است فضایی را بوجود آورد که اختلافات و تفرقه که معمولا در مجلس نمایندگان شورای اسلامی توسط افرادی غلط دنبال می شود سایه کمرنگ آن هم به مجلس خبرگان بیفتد و مجلس خبرگان هم که دارای قداست خاصی است و مجلسی قدسی است، تحت تاثیر این فضا دچار مسائل جناحی و سیاسی و گروهی شود که از همین جا از تمام اشخاص و جریانهای سیاسی انتظار می رود که قداست مجلس خبرگان را با مسائل جناحی و گروهی آلوده نکنند و این مجلس را با جایگاه بلندی که دارد حفظ کنند و اجازه دهند این مجلس مسئولیت رفیع و فوق العاده ارزشمندی که عهده دار است همواره در مواقع مقتضی و لازم به نحو صحیح دنبال کند و پی بگیرد.

وی بیان کرد: نکته دیگری که به همین مناسبت در تقارن با روز نهم دی عرضه می دارم این است که خط قرمز برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مسئله فتنه 88 است. رسیدگی به فتنه 88 که آیا این داوطلب موضع او در مقابل مردم روشن شود که نسبت به فتنه 88 چه موضعی داشته و دارد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: فتنه 88 یک فتنه بر اندازی بود یک اعتراض خیابانی نبود که بگوییم حادثه و اعتراضی بود و تمام شد. فتنه ای بود که اگر 9 دی به دنبال آن نبود مطمئنا نظام را و به دنبال آن انقلاب را یا نابود و یا منحرف کرده بود.

آیت الله ایمانی بیان کرد: بنابراین فتنه 88 خط قرمز است برای کسانی که می گویند ما به قانون اساسی باور داریم و به نظام ولایی معتقدیم . ما این فتنه را براندازی می دانیم چون شعارهای آن روز یادمان است مردم ما هم فراموش نکرده اند. آن روز در خیابان این شعار را می دادند که انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است! این سخنی است که در تظاهرات و در مجامع عمومی از سوی فتنه گران به مردم القا می شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این قضیه انتظار است این خط قرمز به طور کامل رعایت و حفظ شود. یعنی افراد اعلام کنند موضعشان مقابل فتنه چیست و بر اساس همین حرکت باید تنظیم شود.

آیت الله ایمانی ادامه داد: طبعا جامعه به حضور حداکثری در انتخابات نیازمند است و هم به انتخاب اصلح که هر دو در کنار هم می تواند انتخابی صحیح و پایدار و اثرگذار در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی افزود: نکته دیگری که لازم است مورد اشاره قرار گیرد به مناسبت برجام و آنچه به عنوانpmd   مطرح شد که دشمنان رسما اعلام کردند که ما 12 سال ملت ایران را گرفتار و معطل کردیم و به آنها ظلم کردیم و تحریم های ظالمانه بر آنها تحمیل کردیم! چرا؟ چون خودشان اعلام کردند و گفتند از 2003 تا به امروز هیچ حرکتی دالّ بر پیدا کردن سلاح هسته ای در فعالیت های هسته ای ایران دیده نشده در حالی که ما معتقدیم 2003 به قبل هم ما فعالیت سلاح هسته ای نداشتیم و برای سلاح هسته ای کار انجام ندادیم.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد : دشمن در اوج دشمنی مجبور شد این اعتراف را داشته باشد یعنی آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند بپذیرد و آنچه مردم ما گفتند قبول کند. 12 سال ما را تحت شدیدترین تحریم ها قرار دادند و امروز با خارج کردن ایران از فصل هفتم قطعنامه شورای امنیت باید تحریم ها و ظلمها تمام شود و بهانه گیری ها از این ملت هوشیار و بیدار برداشته شود اما متاسفیم که باز هم می بینیم یک روز به عنوان کسانی که در جاسوس خانه امریکا دستگیر شدند و به ازای هر فرد از انها ایران اسلامی باید چند میلیون بپردازد، یک روز به عنوان اینکه اگر کسی به ایران سفر کرده است دیگر حق ندارد به امریکا سفر کند و ... اینها نشان می دهد که خباثت دولت و کنگره امریکا به پایان نرسیده و نمی رسد . 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: فتنه ، براندازی ، حادثه ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.