رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح آموزشی شهاب در مدارس شهرستان های باشت و دنا خبر داد و گفت:طرح شهاب به شکوفایی استعداد دانش آموزان مستعد کمک می کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمد تقی اسد پور افزود: در این طرح دانش آموزان متناسب با علاقمندی به یک رشته توانمند سازی می شوند.

وی بیان کرد: طرح آموزشی شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر و برای نخستین بار در استان اجرا خواهد شد.

اسد پور بیان اینکه در صورت موفقیت، طرح در تمامی مدارس استان اجرا می شود گفت: دوره آموزشی 173آموزگار مدارس این دو شهرستان16و17دی امسال در شهرستان های باشت و دنا برگزار می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش استان عنوان کرد:در این دوره علاوه برآموزش راه های شناخت استعداد، دانش آموزان با روش های استعدادیابی و مباحث روان شناسی آشنا می شوند.

—وی ادامه داد: اولین مرحله طرح در سال تحصیلی 92-1391 به صورت آزمایشی در هفت استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه و هرمزگان، برای هفت درصد دانش‎آموزان (39 هزار و 384دانش‎آموز) در ‎پایه چهارم و پنجم ابتدایی، دوم و سوم راهنمایی و اول، دوم و سوم متوسطه اجرا شده است.

اسد پور افزود: دومین مرحله طرح نیز در سال تحصیلی 94- 1393 با انتخاب دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی تمامی استان‎های کشور شامل دو منطقه از هر استان اجرا می شود.

اقدام های مورد نیاز برای فرایند هدایت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی از سوی آموزگار در کلاس شامل استفاده از روش‎های متنوع، گروهی و تشویقی در تدریس، بازدیدهای علمی، آگاهی‎بخشی به والدین در زمینه استعدادهای شناسایی شده، توجه عمومی به همه دانش‎آموزان و توجه نامحسوس و غیرمستقیم و به دور از هر گونه برچسب زنی به دانش‎آموز است.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.