قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت گفت:در دوران پساتحریم از حضور شرکای بین المللی برای توسعه طرح‌های کلیدی نفت استقبال می‌کنیم.

امیر عباس حسینی قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حدود یک سال از قرار داد میدان نفتی اهواز سپری می‌شود و در این مدت  پژوهشگاه صنعت نفت به ارائه 24 پایلوت شد که از این تعداد4 طرح بر اساس نظر کمیته عالی شرکت ملی نفت به تصویب رسید.

وی از حضور شرکای خارجی در میدان نفتی اهواز خبر داد و گفت: هم‌اکنون دانشگاه های داخلی و خارجی طرح‌های تحقیقاتی را انجام می‌دهند.

قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری بخش از نتایج پروژه را اعلام نماییم، آنچه که در طرح های بالادستی برای پژوهشگاه نفت مهم است توسعه فناوری و اجرای قرار دادهای ipc متناسب با سیاست‌های کلی صنعت نفت است.

حسینی ادامه داد: باتوجه به ابلاغی که به پژوهشگاه صنعت نفت توسط وزارت نفت داده شده است رویکرد این پژوهشگاه به سوی انتقال دانش و فناوری است.

وی اظهار داشت: در دوران پساتحریم از حضور شرکای بین المللی برای توسعه طرح‌های کلیدی استقبال کنیم وبه همین منظور الحاقیه ipc در معاونت پژوهش وزارت نفت در حال تهیه است که این امر منتج به انتقال فناوری در قالب دو مدل همکاری با دانشگاه و توسعه صنایع پایین دستی است.

قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت از انعقاد قرار داد شیرین سازی گاز خبر داد و گفت: ما هم اکنون در بخش‌های مختلف صاحب پایلوت و لایسنس هستیم به طوری که قرار داد طراحی دو پالایشگاه را در خارج از ایران نهایی کرده‌ایم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار