العربیه پس از اعتراضات جهانی به اقدام آل‌سعود در اعدام روحانی مبارز شیعه به مصاحبه با مقام قضایی عربستان پرداخت و اتهاماتی را به شیخ نمر وارد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ شبکه تلویزیونی العربیه پس از به راه افتادن موج نفرت و اعتراض و تظاهرات به اقدام سعودی‌ها در اعدام شیخ نمر -روحانی مبارز عربستانی-  به مصاحبه با دبیرکل شورای عالی قضایی این کشور پرداخت و اتهاماتی را به شیخ نمر وارد کرد.
«سلمان نشوان» دبیرکل شورای عالی قضایی عربستان سعودی گفت: دستگاه قضایی عربستان سعودی احکام شریعت اسلامی و شرع خداوند را بر اساس کتاب خدا و سنت اجرا می کند. نظام حکومتی تصریح کرده است که عربستان یک کشور اسلامی است و بر استقلال قوه قضائیه تاکید دارد.

وی با انتقاد از مداخله های خارجی در کار دستگاه قضایی عربستان گفت: نمر النمر یک شهروند سعودی بود و هیچ طرف خارجی نمی تواند در محاکمه او مداخله کند.

وی ادعا کرد النمر به خودروی پلیس حمله کرده بود. وی به بحران آفرینی اقدام می‌کرد و در خطبه‌های نماز خواستار خروج علیه حاکم وقت شده بود.

وی مدعی شد: النمر در جریان تحقیقات و بازجویی ها به جنایات خود در برابر دستگاه قضایی اعتراف کرده بود . محاکمه او به شکلی علنی صورت گرفت و در این جلسه افراد متخصص و ذیربط ، روزنامه نگاران و سازمانهای حقوق بشری نیز حضور داشتند.

وی با کنار هم قرار دادن شیخ النمر و فارس الشویل سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی گفت: اتهامات وارده به هردوی این افراد مشابه یکدیگر بود و دستگاه قضایی عربستان تفاوتی میان سنی و شیعه قائل نیست.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۹ دی ۱۳۹۴
این خداوندی که اینا بر اساس اون حکم صادر میکنند کجاست ؟ تل آویو یا واشنگتن
آخرین اخبار