تنش‌های اخیر میان ایران و عربستان علاوه بر تهدید ثبات خاورمیانه، واشینگتن را نیز به چالش کشیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری سی‌بی‌اِس نیوز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تنش‌های اخیر میان تهران و ریاض، واشینگتن را که برای یافتن راه‌حلی درخصوص بحران‌های منطقه خاورمیانه تلاش می‌کند، بر سر دوراهی قرار داده است. اقدامات کاخ‌سفید برای تقویت مبارزه علیه گروه تروریستی داعش، تحت‌الشعاع اختلافات تشدیدشده این دو کشور قرار گرفته است. 

در ادامه گزارش آمده است: پس از آنکه عربستان «شیخ نمر،» روحانی برجسته شیعیان، را اعدام کرد، معترضان به این اقدام در تهران به سفارتخانه این کشور حمله کردند. بلافاصله پس از این حمله، ریاض روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد. امارات، متحد عربستان، نیز سطح روابط خود را با ایران کاهش داد. ترکیه و بحرین در حمایت از عربستان از اقدام این دوکشور پیروی کردند. 

تحلیلگر ارشد امنیت ملی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اِس در این خصوص اظهار داشت: تنش‌هایی که از دیرباز میان تهران و ریاض وجود داشته، اکنون به نقطه اوج خود رسیده است و این نه تنها مشکل بزرگی برای آمریکا بلکه برای کل دنیا محسوب می‌شود زیرا این تنش‌ها در آینده نیز وجود خواهد داشت.  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۴
ای کاش یه کارشناس سیاسی آمریکائی این مطلب رو بخونه آخه موندم آمریکا چرا همش برا ما بیانیه صادر میکنه خودت خوب میدونی که اکثر اونائی که 11سپتامر به برجهای دوقلو حمله کردن عربستانی بودن این وسط ما بد اونا خوب
حمایت ازتشکیل گروه و سپورت مالی گروه داعش وگروه القاعده و گروهای دیگه که همه جز گروهای تروریستی هستن توسط کشور عربستان اونوقت چه روئی داری به ما میگی حامی تروریست و کوچکترین موضع گیری در برابر کارهای عربستان نمیکنی مشخصه وقتی پای نفت و سرمایه گذاری کلان عربها در آمریکا واروپا و باج گیری کلان که ما بهش میگیم رشوه گیری درمیان باشد باید هم دست و دهانتان را قفل کند ای کاش اول تفکر کنید بعد حرف برزبان جاری کنید چرا ما باید به دولت مردان آمریکا بد بین باشیم چرا باید زره ای اعتماد نداشته باشیم فقط بخاطر کردار و گفتار شما است آقای اوباما
مرد باش ومردانه رفتار کن تاریخ به مردانگی مینگرد نه به خیانت و دوگانگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۲ دی ۱۳۹۴
برین ملختونو بخورید آشغالهای وهابی
آخرین اخبار