نخست وزیر کانادا اعلام کرد مشارکت این کشور در انجام حملات هوایی علیه داعش خاتمه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی؛ "جاستین ترودو،" نخست وزیر کانادا، تصمیم دارد ضمن توقف حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش به آموزش نیروهای منطقه ای در عراق و سوریه بپردازد.

جاستین ترودو در نشست پاسخ به پرسش در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس از توقف عملیات هوایی جنگنده های سی اف-18 کانادا خبر داد و گفت: کانادا همکاری های خود را با ائتلاف ضد تروریسم در زمینه آموزش نیروهای نظامی محلی برای مقابله با تروریست های داعش ادامه خواهد داد.


نخست وزیر کانادا در رقابت های سیاسی برای کسب کرسی نخست وزیری کشور وعده داده بود به همکاری در بمباران مواضع شبه نظامیان در عراق و سوریه پایان می دهد.

ترودو  افزود: کانادا می تواند با کمک های دیگر از جمله تقویت و آموزش نیروهای نظامی عراق و سوریه که نقش موثرتری در منطقه ایفا می کنند به همکاری خود با ائتلاف ادامه دهد.
وی خاطر نشان کرد، جنگ هوایی با تروریست های داعش نمی تواند به پیروزی منجر شود بلکه برای پیروزی باید با آنان در زمین جنگید.

وی با اشاره به توانایی های فراوان نیروهای نظامی کانادا در زمینه آموزش و پشتیبانی، خدمات مشابه نیروهای نظامی آنان را در همکاری با نظامیان افغانستان گوشزد کرد.
این در حالی است که حزب مخالف محافظه کار کانادا از تصمیم دولت لیبرال ترودو مبنی بر توقف حملات هوایی علیه تروریست ها در عراق و سوریه انتقاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار