معاون سازمان حفظ نباتات گفت: سازمان حفظ نباتات در راستای ارتقای محصولات کشاورزی با اخذ مصوبه از وزیر جهاد بحث مربوط به ثبت سموم با نام تجاری را مطرح کرده است.

یحیی ابطالی معاون سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارتقای سلامت محصولات کشاورزی اظهار کرد: شرایط آب و هوایی کشورمان به گونه ای است که مصرف سرانه سموم نسبت به بسیاری از نقاط دنیا پایین تر است.

وی با اشاره به ارتقای سلامت محصولات کشاورزی گفت: سازمان حفظ نباتات در راستای ارتقای محصولات کشاورزی با اخذ مصوبه از وزیر جهاد کشاورزی بحث مربوط به ثبت سموم با نام تجاری و ساماندهی فروشگاه سموم رامطرح کرده است.

ابطالی در ادامه گفت: کلیه سموم وارداتی شامل استانداردهای نائو هستند اما لازم به ذکر است که کلیه تولیدکنندگان و وارد کنندگان 35 قلم سموم پر مصرف که حدود 80 درصد سموم کشور را تشکیل می‌دهد تا پایان ماه ملزم به ثبت تجاری سموم هستند.

معاون سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: استفاده از محصول سالم حق تمام مردم است و به همین خاطر باید از مصرف سموم و سایر نهاده ها دقت کافی به کار گرفته شود تا در نهایت محصولی ارائه شده به بازار مصرف از سلامت کافی و استاندارد های لازم برخوردار باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار