فرآیند نشر باید اقتصادی شود؛ زیرا اختصاص بودجه دولتی به این صنعت به معنای دورریختن بودجه است.

حامد کفاش، مدیر مسئول انتشارات سایان در خصوص تأثیر اختصاص بودجه دولتی به صنعت نشر در وضعیت این صنعت، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دولت نباید در بدنه خود بودجه‌ای را به صنعت نشر اختصاص دهد؛ زیرا این کار به معنای دور ریختن بودجه است.

وی با تأکید بر این امر که فرآیند نشر باید اقتصادی شود، افزود: بدنه نشر وابسته به دولت، ناشران دولتی و خصوصی را تضعیف می‌کند. بنابراین نباید بودجه مستقیمی به صنعت نشر تعلق بگیرد.

مدیر مسئول انتشارات سایان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به نظر می‌رسد که اگر قرار است، بودجه‌ای به صنعت اختصاص پیدا کند، باید به نحوی باشد که به ناشران ختم شود.

کفاش ادامه داد: من امیدوارم که بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش بیشتری پیدا کند؛ زیرا با این کار بودجه‌ها به ناشر می‌رسد.

وی تصریح کرد: امروز یارانه‌ای به صنعت نشر اختصاص داده نمی‌شود و میزان خرید کتاب معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز چشمگیر نیست؛ زیرا این معاونت هم بودجه چندانی ندارد.

مدیر مسئول انتشارات سایان خاطرنشان کرد: لازم است که بودجه مناسبی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده شود.

یادآور می‌شود؛ در هفته گذشته فهرست بودجه پیشنهادی نهادهای مرتبط با کتاب اعلام شد و بر اساس این فهرست بودجه‌ای برابر با 258 میلیارد تومان به حوزه هنری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و بنیاد سعدی اختصاص داده شده است.



انتهای پیام / 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار